Oproep

RepEAT studie: Variatie in bloedsuikerspiegel

De bloedsuikerspiegel stijgt na het eten van een maaltijd en daalt vervolgens weer. De mate waarin iemands bloedsuikerspiegel stijgt en daalt is verschillend tussen personen, zelfs na consumptie van dezelfde voedingsproducten. We weten niet of deze verschillen worden veroorzaakt door voeding die mensen eerder op de dag gegeten hebben, of door verschillen in lichamelijke factoren.

Wageningen Universiteit & Research is op zoek naar proefpersonen voor een wetenschappelijk onderzoek. In deze studie onderzoeken we de variatie in bloedsuikerspiegels na het eten van bepaalde producten en maaltijden. Ook onderzoeken we de relatie tussen bloedsuikerspiegels en welzijn, cognitieve prestaties, het afweersysteem en de samenstelling van bacteriën in de darmen.

Het onderzoek vindt plaats van augustus - december 2022 op de universiteit in Wageningen (Helix). Bij deelname aan het onderzoek eet u 9 weken lang een gecontroleerde voeding. Dat betekent dat bijna alle voedingsmiddelen die u op een dag eet door ons worden bepaald en verstrekt. Vóór de voedingsproef vindt een persoonlijke typeringsperiode plaats. In deze periode van 3 weken komt u 3 keer naar de universiteit en 1 keer naar het ziekenhuis Gelderse Vallei (Ede) voor een aantal extra metingen.

Voor deze studie zijn we op zoek naar 63 gezonde deelnemers (zowel mannen als vrouwen) die mee willen doen.

Wat staat er voor u tegenover?

• Een financiële vergoeding van € 1020,-;
  • Een reiskostenvergoeding van € 0,19 per kilometer met een maximum van € 7,50 per bezoek;
  • Volledig verstrekte voeding voor 9 weken;
  • Inzicht in producten/maaltijden waarop u goed en minder goed reageert;
  • U levert een belangrijke bijdrage aan wetenschappelijk onderzoek