glasaarbeien, topsmaak, kwaliteit, consumententevredenheid, aardbeienketen

Activiteit

Kennismarkt en symposium Aardbeienketen 2020

De consument wil best betalen voor een aardbei met een topsmaak. Maar alleen een keten van samenwerkende partners kan die topsmaak gaan leveren. Glasaardbeien spelen een belangrijke rol in het bouwen van zulke ketens, door de stuurbaarheid van de kwaliteit en productie. Maar er zal dus ook bij de glasaardbei meer ketensamenwerking en productinnovatie nodig zijn om de consumenttevredenheid te kunnen borgen in 2020.

Organisator
Datum

do 18 juni 2015 15:00 tot 19:00

Locatie Bleiswijk
Violierenweg 1
2665 MV Bleiswijk
0317 - 485 606

Daarom organiseert IDC Smaak, voor alle spelers in de aardbeienketen, relaties en andere belangstellenden  een B2B event voor de toekomst van de glasaardbei. De bezoekers kunnen de kennismarkt met posters en kraampjes bezoeken en/of deelnemen aan het symposium met drie sprekers.

Kennismarkt

De kennismarkt start om 15:00 uur. U kunt kennisnemen van de ontwikkelingen in de stands van diverse bedrijven. U kunt met een drankje in de hand bijpraten met collega’s, veredelaars, verpakkers,  technische toeleveranciers en aardbeionderzoekers van Wageningen UR en DLV GreenQ.

Symposium

Het symposium staat gepland om 16:00 uur. Staand op de ‘zeepkist’ geven drie gerenommeerde ketenspelers (zie de te downloaden flyer) kort aan hoe ze de toekomst van de aardbeienketen zien. Geen lange verhalen, maar korte en krachtige pitches van mannen die er ècht wat van afweten. Het symposium is een unieke kans om met deze hoofdrolspelers over de toekomst van de aardbei uitgebreid van gedachten te wisselen. Tot slot is er de mogelijkheid om een kasproef te bezoeken. Tegen 18.00 uur loopt de Kennismarkt ten einde.

Geef u op voor deze kennismarkt en het unieke symposium door een mail te sturen aan wouter.verkerke@wur.nl