Cursus foodstrategie en marketing

Cursus

Cursus foodstrategie en marketing

Aanbieders in de foodsector moeten steeds vaker en sneller hun strategie bijstellen om zowel bestaande als nieuwe klanten tevreden te stellen. Het vergt een grote mate van visie én flexibiliteit om het bedrijf steeds maar weer onderscheidend en effectief aan te passen aan een snel veranderende wereld. Ook de daaruit volgende marketingaanpak is van een geheel andere orde dan pakweg tien jaar geleden. Kortom, leer hoe u proactief kunt mee veranderen met uw klanten en hoe u succesvoller on – en offline verkoopt. Alleen dan bent u in 2020 (nog) niet ingehaald door andere marktspelers!

Organisator Wageningen Academy
Duur 1 dag
Setup Campus WUR
Locatie Wageningen
Prijs € 495,00

Cursus Onderwerpen

De onderwerpen van de cursus worden door verschillende specialisten ingeleid, waarbij de nadruk gelegd wordt op interactie en praktijkvoorbeelden. Leer onder leiding van experts én elkaar hoe je je eigen foodstrategie sneller en proactiever kunt aanpassen aan de steeds sneller veranderende wereld. De volgende onderwerpen komen tijdens de cursus aan bod:
• Innovatie in klantgedreven business modellen
• Hoe helpen inzichten in de neurowetenschap bij het toepassen van foodmarketing?
• Nieuwe ethiek en transparantie binnen marketing
• Structureel en klantgericht vernieuwen, hoe doe je dat?
• Hoe ziet een succesvolle digitale marketingstrategie eruit?
• Hoe wordt een digitale marketingstrategie vertaald naar operationele marketingmiddelen?

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor foodprofessionals (HBO/WO niveau) in de industrie, foodservice en retail zoals zelfstandig ondernemers, managing directors, new business developers, marketing en innovatiemanagers, productontwikkelaars, MT leden, maar ook strategen en conceptontwikkelaars die zich meer willen toeleggen op de dynamische food business.

Resultaat

Na het volgen van de cursus beschikt u over een verdiepend inzicht in consumentengedrag, nieuwe businessmodellen en krijgt u treffende voorbeelden van on- en off-line marketing. Wij dagen u vooraf uit om, aan de hand van een toegestuurd template, uw businesscase beknopt te omschrijven. Tijdens de cursus gaan we hiermee interactief aan de slag,
zodat u na de cursus meteen weet wat u anders gaat doen.

Programma

Het programma kunt u hier vinden als de cursus weer gepland wordt.

Cursusleiders

De cursusleider (en tevens programmamanager) van deze cursus is Astrid Kühlkamp, Wageningen University & Research.