Training course

Get a Grip on your Studies

Heb je moeite te presteren op het niveau dat je gewend was? Weet je niet precies wat er van je verwacht wordt op je opleiding bij WUR? Of kom je niet goed op gang in deze onbekende woon-, leef-, studieomgeving?

Deze training helpt je het academische - Nederlandse/Wageningse - onderwijssysteem te begrijpen, en hopelijk zul je met meer plezier en gemak studeren.

Organisator Student Training & Support

wo 27 maart 2024 12:30 tot 13:50

Duur 4 woensdagen 27 maart, 3,10,17 April 2024 | 12.30-13.50u
Zaal/kamer Forum, t.b.d.
Prijs Gratis

Ontdek wat werkt voor jou

In deze training ontdek je wat er van jou als WUR-student wordt verwacht. Je krijgt meer inzicht in je studieaanpak en leert wat voor jou wel en niet werkt.

Maak kennis met verschillende studietechnieken en -strategieën, leer prioriteiten stellen en pas de basisprincipes van timemanagement toe. Ook besteden we aandacht aan het maken van examens, omgaan met uitstelgedrag en stress.

De training van P2 2023-2024 is gecanceld, wat zijn de alternatieven:

Over de training

De training bestaat uit vier sessies:

1. Nederlandse cultuur, verwachting in het academische onderwijssysteem, planning van je werk
  2. Leerstijlen, effectieve studietechnieken
  3. Uitstelgedrag, motivatie, concentratie
  4. Stress en examenvoorbereiding

Voor wie is deze training?

Voel jij je soms wat verloren in het Wageningse - academische - onderwijssysteem? Dalen je cijfers, terwijl je net zo hard werkt als voorheen? Of vind je het moeilijk om je te concentreren of gemotiveerd te blijven?

Dan is deze training precies wat je nodig hebt!

Practische informatie

Groepsgrootte Max. 15 deelnemers
Taal Engels
Duur 4 sessies van ongeveer 1,5 uur, met een optionele extra sessie of individueel overleg met de trainer
Kosten Gratis; Aangeboden door Student Training & Support
Planning AY 2023/24 P1, P2, P5

Passen de data nu niet, maar heb je interesse in deze training, dan kun je je contactgegevens achterlaten bij 'Schrijf je in!' Zodra de nieuwe data voor 2023-2024 bekend zijn, sturen we je een e-mail.

Deze training is oorspronkelijk ontwikkeld voor internationale studenten. Nederlandse studenten zijn beslist welkom,maar check aub ook de andere study skills trainingen zoals Leren Leren (NL) and Van Uitstel naar Actie! (NL)!