Activiteit

Lunchconcert: Ensemble Tvaltai van de Vrije Agrarische Universiteit uit Tbilisi, Georgië

Op 14 juni geeft het Ensemble Tvaltai van de Vrije Agrarische Universiteit uit Tbilisi, Georgië een lunchconcert!

De groep Tvaltai is opgericht in 1967 door Dali Kandelaki. Het ensemble bestaat uit studenten van de Agrarische Universiteit van Tbilisi. De groep heeft vele concerten gegeven op festivals in binnen- en buitenland.

Toen Dali in 2000 stierf nam haar destijds 17 jarige dochter Ketevan Tsiklauri de groep over. Sindsdien heeft zij met een onderbreking van vier jaar studie in Duitsland de groep Tvaltai geleid. Omdat het studenten betreft die dit als extra bijvak kiezen wisselt de samenstelling om de zoveel jaar. Het repertoire is de Georgische volksmuziek, zowel a capella als begeleidt op de typische Georgische volksinstrumenten. Zij zingen liederen uit alle regio's van Georgië maar met de nadruk op de liederen uit de Kaukasische berggebieden.

Tvaltai brengt een afwisselend programma van melancholische balladen tot krachtige (berg)liederen. Daarnaast ook virtuoze solo's op de salamuri (Georgische fluit) begeleidt door de panduri (Georgische driesnarige luit). De groep gaat gekleed in traditionele kostuums.

Met goed weer vindt het concert plaats buiten in het amfitheater.