Programma jubileumweek Food Valley Scholennetwerk en Wetenschapsknooppunt

In oktober 2020 bestonden Food Valley Scholennetwerk en Wetenschapsknooppunt 10 jaar. Om dit te vieren organiseerden we in de week van 8 tot en met 16 oktober verschillende activiteiten voor leerkrachten en leerlingen van het basisonderwijs, docenten en leerlingen van het voortgezet onderwijs en wetenschappers en studenten van Wageningen University. De jubileumweek stond in het teken van duurzaamheid, met in het bijzonder circulariteit in de samenleving.

Organisator Food Valley Netwerk VO-HO en Wetenschapsknooppunt Wageningen University

do 8 oktober 2020 tot vr 16 oktober 2020

Programma Jubileumweek

Hieronder zie je welke activiteiten wij in de jubileumweek organiseren. Heb je ook al op onze Memory Lane jubileumpagian gekeken? Hier vind je een terugblik in de tijd, testimonials van wetenschappers en er kan een groet worden achtergelaten.

Naar de Memory Lane

Do 8 okt: Food Filmfestival

Van 8 tot en met 10 oktober vindt het Food Filmfestival bij Cultura in Ede plaats. Docenten en leerlingen uit het voortgezet onderwijs zijn van harte uitgenodigd om op 8 oktober naar de filmvertoning van The Biggest Little Farm te komen. De film toont een eerlijk, hoopvol en bijzonder aandoenlijk beeld van de zoektocht naar harmonie tussen mens en natuur. Na de vertoning wordt het startschot gegeven voor de filmwedstrijd met het thema ‘Voedsel en Kringlopen’.

Vr 9 okt: TOA-dag - uitgesteld

In verband met aangescherpte corona-maatregelen is de TOA-dag uitgesteld. Deelnemers hebben persoonlijk bericht ontvangen.

Vr 9 okt: Kinderuniversiteit/Junior College: Algen

Ma 12 oktober: Nascholing circulariteit

Food Valley Netwerk VO-HO organiseert met het oog op docentprofessionalisering Docent ontwikkelteams en nascholingen binnen de Teacher Academy voor havo en vwo. Geef je les in natuurkunde, scheikunde, biologie, wiskunde, nlt, o&o, aardrijkskunde, maatschappijleer of economie? Bij ons ben je aan het juiste adres voor inspiratie en nieuwe kennis in de klas.

Di 13 okt: Borrel FVSN-Jaaragenda

Op dinsdag 13 oktober 2020 kwam het Food Valley Scholennetwerk bijeen tijdens de eerste online presentatie van de gezamenlijke jaaragenda. Hierin werd er een kijkje genomen achter de schermen bij de Technasiumwerkplaats en aansluitend gaf Raban Haaijk, Architect-directeur bij Bureau Bos, een inspirerende lezing over circulariteit in het onderwijs.

Lees verder op de website van Food Valley Netwerk VO-HO

Wo 14 okt: Lancering escapebox "Plasticsoep"

Een raadselachtig online event voor leerlingen met uitstekende onderzoeks- en puzzelskills!

Om te vieren dat Wetenschapsknooppunt Wageningen University en Food Valley Netwerk VO-HO dit jaar 10 jaar bestaan, konden basisschoolleerlingen zich aanmelden voor een starthint om de puzzel op te lossen die leidde tot het goede antwoord: de inloggegevens voor de blog van dr. van Franeker. Onder de juiste inzendingen werden 5 escapeboxen verloot.

Over de escapebox

De escapebox bestaat uit vier lessen rondom het thema plasticsoep, waaronder een les met een interactief spel waarbij leerlingen van groep 6, 7 en 8 een uur lang de tijd hebben om de onderzoeksresultaten van wetenschapper dr. Jan-Andries van Franeker te analyseren.

Meer informatie over de escapebox

Vr 16 okt: Koffiedrinkmoment en onthulling jubileum koffiemok

Vrijdag 16 oktober dronken we virtueel koffie met elkaar en werd de jubileum koffiemok op feestelijke wijze onthuld.