Onderwijstype

Tech4Food over Robotica: van noviteit naar noodzakelijkheid

In het kader van: 'Business meets education, education meets business', organiseert Knooppunt Techniek elke twee maanden Tech4Food kennissessies voor MBO en VO docenten en medewerkers uit het bedrijfsleven. In april staat robotica op het programma.

Organisator Knooppunt Techniek

ma 23 april 2018 15:00 tot 17:00

Locatie ROC A12: Klaphekweg 30 6713 HN EDE

Het laten uitvoeren van werkzaamheden door robots is niet meer weg te denken in onze samenleving. In de industrie(grootgebruiker van robots), in de beveiliging, in de zorg: tal van bedrijfstakken maken gebruik van robots. De fase van noviteit zijn we in Nederland voorbij. Een belangrijk aspect bij robotica is het integreren van de (verschillende) systemen. Software en hardware moeten als 1 geheel functioneren.

Tijdens deze kennissessie zal door studenten een demonstratie gegeven worden van wat er mogelijk is met robotica. Een ondernemer presenteert zijn ervaringen en gunt ons een blik in zijn keuken. Centraal staan vragen als: "Welke ontwikkelingen zijn er en hoe kunnen scholen hier op inspelen?" en "Hoe kunnen bedrijven en scholen (nog beter) samenwerken?"

De kennissessie krijgt een praktische draai: ieder kan zelf ervaren hoe het is om met een robot te werken waarbij studenten voor de begeleiding zorgen. Een uitgelezen kans om nader kennis te maken met de mogelijkheden van robots voor zowel bedrijven als scholen.

U kunt zich aanmelden via info@knooppunttechniek.nl.