Sparkling at Sixty

Activiteit

Sparkling at Sixty

De komende jaren bereiken babyboomers een leeftijd die vroeger 'achter de geraniums' betekende. Het aantal 65-plussers groeit naar 4,6 miljoen in 2040 (CBS). Veelal hebben ze een koophuis, volwassen kinderen, zijn ze nog volop actief en hebben flink wat te besteden. Dit maakt de seniorenmarkt tot de innovatieplek bij uitstek, maar in de praktijk nauwelijks ontdekt. Waar liggen voor u de kansen om op deze doelgroep in te spelen?

Organisator Wageningen Food & Biobased Research
Datum

do 1 oktober 2015 12:45 tot 17:30

Locatie

Bent u producent, retailer of betrokken bij onderzoek naar de oudere consument, dan mag u Sparkling at Sixty zeker niet missen!

Dit event wordt georganiseerd door Wageningen UR en TNS NIPO, samenwerkingspartners in onderzoek. Deelname is gratis.  

Aanmelden

U kunt zich nu al direct aanmelden.

Programma

Tijd Activiteit Omschrijving
12.45u Ontvangst met lunch
13.30u Welkom door dagvoorzitter: Femke Veenstra
13.45u Arjan in't Veld van Bureauvijftig: Doelgroep in perspectief Arjan gaat tijdens zijn presentatie in op wat deze consumentengroep karakteriseert. Wie zijn ze, wat doen ze en waar liggen voor u de kansen om op deze doelgroep in te spelen? Hoe willen ze benaderd worden en op welke producten zitten ze te wachten?
14.15u Best Practices Fonterra en Carezzo presenteren hun ervaringen met het ontwikkelen van producten voor een oudere doelgroep.
14.45u Zelf ervaren: wat betekent het om een babyboomer te zijn? Wat gebeurt er met uw geur en smaak? Wat betekent ouder zijn voor uw bewegingsvrijheid? Ondek de innovatieve oplossingen voor kauw en slikproblemen van Marfo - Test uw eigen reukvermogen - Ervaar wat ouderdom doet met uw bewegingsvrijheid en zicht - Beleef zelf hoe het is om niet meer goed te kunnen ruiken
15.45u Pauze
16.00u Frans van der Horst van TNS NIPO presenteert: TNS Connected Life Frans presenteert u resultaten uit het wereldwijde TNS onderzoek naar digitaal gedrag: Connected Life. De focus ligt op het het online gedrag van de oudere doelgroep. Inzichten die u kunt gebruiken om uw omni-channel strategie voor deze doelgroep in te richten.
16.30u Esmée Doets van Wageningen UR: in gesprek met de doelgroep Esmée Doets presenteert het SenTo panel; senioren consumentenpanel. Het SenTo-panel geeft inzicht in voedselkeuzes, productbeleving en eetgedrag van oudere consumenten. Inzichten die u kunt gebruiken voor het gericht ontwikkelen van de producten, met een grotere kans van slagen. Esmée gaat in op de typen onderzoek die gedaan kunnen worden en wat u hier mee kunt.
17.00u Wrap up
17.15u Borrel