Training course

The Power of Breath

Onze ademhaling is van cruciaal belang voor onze gedachten, emoties, ontspanning en herstel. Het heeft zelfs invloed op hoe je beweegt en op je lichaamshouding. Je ademhaling is een krachtig hulpmiddel om je ontspannen te voelen en te studeren, om te focussen en goed te slapen.

Wil je beter leren luisteren naar de signalen die je lichaam je geeft en ontdekken hoe je effectiever kunt omgaan met uitdagingen en tegenslagen? Lees dan snel verder!

Organisator Student Training & Support

do 23 mei 2024 17:00 tot 18:30

Duur 4 donderdagen 23,30 mei en 6,20 juni 2024
Locatie t.b.d.
Prijs Gratis

Rust in je lijf
Stilte in je hoofd

Wil jij leren hoe je beter kunt omgaan met uitdagingen en tegenslagen, meer helderheid en focus kunt ervaren? Om beter te kunnen prioriteren en dieper te slapen?

Gedurende vier sessies leer je hoe ademhaling, emoties, gedachten, spanning en ontspanning nauw met elkaar verbonden zijn. Ook bespreken we hoe je signalen van je lichaam kunt herkennen en hoe je stressvolle situaties kunt hanteren.

Deze training bestaat uit vier sessies van 1,5 uur. Dit is wat je kan verwachten per sessie:

Over de training

1. Ontdek patronen
    Leer hoe je ademhaling, emoties, gedachten, spanning en ontspanning elkaar voortdurend beïnvloeden.
  2. Signalen van je lichaam
    Herken alledaagse signalen van je lichaam en hoe je invloed kan uitoefenen tijdens stressvolle situaties.
  3. Verhoog je weerbaarheid
    Leer hoe je je tolerantieniveau kan verhogen zodat je beter kan omgaan met stress, maar ook hoe je een evenwicht kunt vinden tussen actieve en ontspannen stand.
  4. Maar wat nu?
    We hebben geleerd ons lichaam te begrijpen en nu is het tijd om deze kennis toe te passen. Wat werkt voor jou als je veel stress ervaart? Hoe kan je de balans behouden?

Deze training is voor studenten die:

• Continue prestatiedruk ervaren
  • Het gevoel hebben altijd ‘aan' te moeten staan
  • Zich onrustig of angstig voelen
  • Moeite hebben met concentreren
  • Slecht slapen of erg moe zijn, vooral tijdens stressvolle periodes
  • Gevoelig zijn voor stress en hieronder lijden

Groepsgrootte Max. 15 deelnemers
Taal Engels
Duur 4 bijeenkomsten van 1,5 uur
Kosten Gratis; aangeboden door Student Training & Support

Passen de data nu niet, maar heb je interesse in deze training, dan kun je je contactgegevens achterlaten via 'Register here'. Zodra de nieuwe data bekend zijn, sturen we je een e-mail.