Dialogue

CineScience movietalk: Soylent Green

Hoe staat het met de ecologische en sociale uitdagingen van ons voedselsysteem? Ondanks de grote uitdagingen waar we voor staan, zijn we niet zo ver heen als in de dystopische seventies film Soylent Green voor het jaar 2022 werd geschetst: De aarde is overbevolkt en vervuild, natuurlijke hulpbronnen zijn volledig uitgeput en de bevolking wordt uitsluitend gevoed door Soylent Industries. Bij het onderzoek naar de moord op de CEO van het bedrijf ontrafelt een detective een bizar en verontrustend zakengeheim. Wat bleef fictie en wat werd de afgelopen decennia werkelijkheid? Dr. Evelien de Olde neemt je mee in een inspirerend verhaal vol wetenschappelijke inzichten, waarna je van deze klassieker kunt genieten.

De inleiding door Evelien de Olde is in het Engels. De film is Engelstalig met Nederlandse ondertiteling.

Organisator Wageningen University & Research

wo 14 december 2022 20:00

Locatie Heerenstraat Theater
Prijsomschrijving Standaard 11,00 | Cineville 3,-

Wageningen University & Research hecht veel waarde aan haar verbinding met de stad van Wageningen en haar inwoners. Met CineScience movietalks geven Wageningse onderzoekers een inkijkje in hun werk om een laagdrempelige en unieke wijze door hun onderzoek op een creatieve wijze te verbinden aan een zelfgekozen speelfilm.

Leer meer over de nieuwste wetenschappelijke inzichten, ontdek hoe ons dagelijkse leven linkt aan het onderzoek dat in Wageningen gedaan wordt en geniet van een prachtige film die aanzet tot een goed gesprek. En voor dat gesprek is genoeg ruimte tijdens de pauze of borrel, een drankje is bij je ticket inbegrepen.