Dialogue

CineScience: The River

Innovatie is er volop in de landbouwsector. Toch zijn de worstelingen van een boerenfamilie in de jaren 80 verrassend vergelijkbaar met de uitdagingen waarmee boeren momenteel worden geconfronteerd in het politieke landschap. Landbouweconoom Petra Berkhout laat de actualiteit van The River zien, bijna 40 jaar na de officiële release. Deze dramafilm, met in de hoofdrol Sissy Spacek en Mel Gibson, toont een hardwerkend boerenechtpaar dat misschien de rivier kan tegenhouden. Maar kunnen ze ook op tegen de hebzucht van de mens?

De inleiding door Petra Berkhout is in het Nederlands. De film is Engelstalig met Nederlandse ondertiteling.

Organisator Wageningen University & Research
Locatie Heerenstraat Theater
Prijsomschrijving Standaard 12,50 | Cineville 5,-

Wageningen University & Research hecht veel waarde aan haar verbinding met de stad van Wageningen en haar inwoners. Met CineScience movietalks geven Wageningse onderzoekers een inkijkje in hun werk om een laagdrempelige en unieke wijze door hun onderzoek op een creatieve wijze te verbinden aan een zelfgekozen speelfilm.

Leer meer over de nieuwste wetenschappelijke inzichten, ontdek hoe ons dagelijkse leven linkt aan het onderzoek dat in Wageningen gedaan wordt en geniet van een prachtige film die aanzet tot een goed gesprek. En voor dat gesprek is genoeg ruimte tijdens de pauze of borrel, een drankje is bij je ticket inbegrepen.