Conferentie

Conferentie strategische alliantie TU/e, WUR, UU, UMC Utrecht

Maatschappelijke veranderingen zoals klimaatverandering en gezondheidsproblemen raken iedereen. De alliantie bundelt de expertise van de vier instellingen om bij te dragen aan maatschappelijke transities op het gebied van gezondheid, voeding, energie en duurzaamheid. Samen met partners in de samenleving dagen we jongere generaties uit om creatieve oplossingen te vinden voor de vraagstukken van morgen.

Organisator Alliantie TU/e, WUR, UU, UMC Utrecht

di 19 april 2022 13:00 tot 17:00

Locatie Technische Universiteit Eindhoven, Auditorium. Er is tevens een livestream van het plenaire gedeelte van de conferentie.

‘Building the future together’

De conferentie staat in het teken van het thema Building the Future together om zo te onderzoeken hoe we de verandering gezamenlijk kunnen inzetten. We nodigen je uit om deel te nemen aan deze discussie en jouw perspectief in te brengen. Onze strategische werkgroepen presenteren hun plannen over hoe ze impact willen creëren in de komende jaren. Gedurende de dag zullen we jou koppelen aan andere gasten, zodat je een netwerk binnen de alliantie kunt opbouwen.

Informatie over het programma, de sprekers, de break-out sessies en de locatie is te vinden op de website van de alliantie (in het Engels). Ook kun je je daar registreren.

Het motto van de strategische samenwerking tussen Eindhoven University of Technology, Wageningen University & Research, Universiteit Utrecht en Universitair Medisch Centrum Utrecht is: challenging future generations.

Alliantie_ChallengingFuture_logo_V2.jpg

Dit doen we door jonge onderzoekers, docenten en studenten aan het roer te zetten en samen te werken dwars door disciplines heen. De vier instellingen bundelen in de alliantie hun expertises om zo bij te dragen aan maatschappelijke transities op het gebied van gezondheid, voedsel, energie en duurzaamheid.