Training course

Feeling Green | Nature & Well-being

Voel je je soms overweldigd door de wereld om je heen? Het klimaat, de politieke ontwikkelingen, of gewoon je eigen emoties? Voel je je gestrest, een beetje verdrietig of angstig en weet je niet hoe je daarmee om moet gaan? Of wil je gewoon iets nieuws leren en je verbinden met de natuur?

Lees dan verder; misschien is deze training precies wat jij nodig hebt! Je leert en ervaart welke invloed de natuur heeft op je welzijn en hoe de natuur je kan helpen om je beter te voelen.

Organisator Student Training & Support

do 1 juni 2023

Duur GAAT NIET DOOR ivm te weinig interesse | 4 x donderdag | 16:30 - 18:00h
Locatie Binnentuin Gaia/Lumen en buiten
Prijs Gratis

Helend effect

Tijdens de coronapandemie hebben we allemaal gemerkt; de natuur heeft een kalmerend effect op ons. Frisse lucht in je longen, voel de regen op je huid, de wind door je haren. Je denkt misschien "Wat is er nieuw?", maar er valt nog veel te ontdekken over de helende werking van de natuur op ons welzijn.

Met deze training leer je de natuur te gebruiken voor hun eigen welzijn. Elke sessie is opgebouwd met een activiteit en de reflectie op de activiteit. De training is geïnspireerd op ecotherapie en het principe van het leren van de hele persoon.

Over de Training

In vier actieve outdoor sessies verkennen en verdiepen we onze relatie met de natuur.

1. Natuurlijke verbinding
    Met behulp van een bodyscan maken we verbinding met onze natuurlijke omgeving. Vervolgens delen we het effect dat de beweging en de natuur op ons hebben tijdens het wandelen. We gebruiken de natuur om te ontspannen.

Wat heb je nodig? Warme (waterdichte) kleding en evt. een fleecedeken
    Trefwoorden : ontspanning, ademhaling, mindfulness

2. Een foto zegt meer dan 1000 woorden
    Zoom in op de natuur om je heen, laat je raken door schoonheid, kleur, structuur of zelfs verval. Zoek en fotografeer een natuurlijk object of detail dat een emotie, gedachte of gevoel illustreert.

Wat heb je nodig? Camera (op je telefoon)
    Trefwoorden:
     natuurlijke verbinding, leer jezelf kennen
  3. Een groen dagboek
    Vandaag verbinden we ons met (een element van) de natuur en schrijven we op wat ons bezighoudt; stress, onzekerheid, woede, frustratie, maar ook geluk of vreugde.

We delen onze verhalen en emoties via de talking stick, een oude manier die respect, positiviteit en oprecht luisteren aanmoedigt.

Trefwoorden: verbinding, kwetsbaarheid, introspectie
  4. Een natuurlijke collage maken
    We gaan op zoek naar natuurlijke materialen in het bos - bloemen, bladeren, twijgen, stenen, enz. - en gebruiken ze om een ​​collage te maken. Wat zegt je collage over je gemoedstoestand?

Voor wie is deze training?

Studenten die met behulp van de natuur op een creatieve manier willen leren omgaan met hun emoties of stress.Praktische informatie

Practische Informatie

Taal Engels
Deelnemers Maximaal 10
Bijeenkomsten 4 sessies van 1,5 uur
Kosten Gratis; aangeboden door Student Training & Support
NB Indien mogelijk zijn de sessies buiten. Draag kleding die je warm en droog houdt.

Passen de data nu niet, maar heb je interesse in deze training, dan kun je je contactgegevens achterlaten via 'Register here'. Zodra de nieuwe data voor 2023-2024 bekend zijn, sturen we je een e-mail.