Fly Away Home: CineScience in the Park

Tijdens deze outdoor editie van het CineScience programma laat dr. Lysanne Snijders je kennis maken met de wondere wereld van haar onderzoeksveld over dierlijk gedrag en natuurbescherming. De film volgt een jong meisje, Amy, die een nest verlaten kuikens grootbrengt die Amy als hun moeder zien. Zal Amy, die net haar eigen moeder heeft verloren, de kuikens kunnen leren zich als wilde ganzen te gedragen? Dit familiedrama nodigt uit tot een boeiende discussie over de noodzaak van dieren om wild te zijn (of te worden), waarbij de rol van mensen in dit proces zeker niet wordt overgeslagen. Een intrigerende film én een discussieonderwerp voor alle leeftijden (8+).

Organisator Wageningen University & Research

vr 13 augustus 2021

Kinderen zijn ook van harte welkom. De introductie is in het Nederlands, de film in het Engels en Nederlands ondertiteld.

CineScience movie talks

Met de CineScience movietalks geven WUR onderzoekers een uniek inkijkje in hun wetenschappelijke werk op een toegankelijke manier. Dit doen ze door hun onderzoek op een creatieve manier te verbinden aan een film die ze zelf hebben uitgekozen. Als ware gastprogrammeurs vullen ze op deze manier een filmavond.

De verbinding met de stad Wageningen en haar inwoners vindt WUR ontzettend belangrijk. Met het CineScience filmprogramma ontdekken bioscoop bezoekers dat eigenlijk iedereen in het dagelijks leven te maken heeft met thema's die in Wageningen onderzocht en ontwikkeld worden. Het is tevens een prachtige kans voor onderzoekers en de samenleving om op een laagdrempelige manier in gesprek te gaan over thema's die leven in de maatschappij.