Onderwijstype

Mega Junior Science Lab Avontuurlijke eiwitten

Hoe kunnen we de groeiende wereldbevolking in de toekomst van voldoende eiwitten voorzien? Daarvoor moeten we op zoek naar nieuwe eiwitbronnen... Maar hoe kunnen we zorgen dat die ook gegeten gaan worden? In dit Mega Junior Science Lab op 8 juni maken kinderen (groep 6 en 7) kennis met de eiwittransitie.

Organisator Wetenschapsknooppunt

wo 8 juni 2022 14:00 tot 17:00

Locatie Omnia, Wageningen Campus
Prijs Gratis

Avontuurlijke eiwitten

Maar liefst 199 leerlingen uit groep 6 en 7 hebben woensdag 8 juni meegedaan aan het Mega Junior Science Lab! Daarmee hebben we een prachtig record ‘koken met kinderen’ gevestigd. Na het kindercollege maakten de kinderen een pokébowl met onder andere quinoa, tempé, lupinebonen, zeewier en meelwormen!

Onderaan de pagina's kun je de foto's van de dag bekijken. Binnenkort zetten we ook nog een videoregistratie van deze bijzonder avontuurlijke middag online.

Naar het nieuwsbericht

Het Mega Junior Science Lab werd in samenwerking met Smaaklessen georganiseerd.

Logo Smaaklessen.png

Over de Wetenschapper

Dit Junior Science Lab werd door dr. Machiel Reinders, Senior onderzoeker consumentengedrag en marketing en door dr. Maaike Nieuwland gegeven. Maaike heeft de afgelopen jaren gewerkt aan projecten voor eiwitstructurering, maar ook aan projecten die gericht zijn op het gebruik van nieuwe eiwitbronnen zoals bladeiwit of insecteneiwit.

Over de locatie: Omnia

We te gast zijn in het splinternieuwe Omnia. Het gebouw staat aan het begin van Wageningen Campus en werd op 10 mei 2022 officieel geopend. In Omnia van ontmoeten wetenschappers, studenten, samenleving en partners elkaar. Gezelschappen kunnen er terecht voor symposia, congressen, debatten, rondetafelgesprekken, promoties, workshops, en ontvangsten.

Foto's: Guy Ackermans.
Klik op > om naar de volgende pagina met foto's te gaan.