Activiteit

Speciale filmvoorstelling ‘Wolf’ in Wageningen

Vrijdagavond 23 september om 19.00 uur is een speciale filmvertoning van ‘Wolf’ in het Heerenstraat theater in Wageningen. Een unieke kans om met de regisseur van de film en dierethicus Bernice Bovenkerk en onderzoeker mens-dier relaties Maarten Jacobs in gesprek te gaan over de wolf in Nederland. Hoe kunnen wolven en mensen samenleven? Wat is onze beleving van de wolf?

Organisator Wageningen University & Research, Wageningen Environmental Research

vr 23 september 2022 19:00 tot 21:20

Het is niemand ontgaan: de wolf is terug in Nederland. Zeer bijzonder, aangezien de wolf 150 jaar geleden uit Nederland verdween. Filmmaker Cees van Kempen begon met filmen voordat een wolvenpaar zich definitief in Nederland gevestigd had. De afgelopen vier jaar hebben Van Kempen en zijn team voor deze documentaire meer dan 1.000 dagen doorgebracht in de bossen van o.a. Duitsland en Nederland.

Matthijs van Nieuwkerk sprak de voice-over in. Hugh Jansman, dierecoloog bij Wageningen Environmental Research, leverde achtergrondinformatie en beelden voor de documentaire.

Het programma

18:50 Zaal open
19:10 Welkom door Hugh Jansman, dierecoloog
19:15 Wolf en mens: hoe gaan zij samen? Hoe wordt de wolf beleefd? Gesprek met Maarten Jacobs (onderzoeker mens-dier relaties) en Bernice Bovenkerk (dierethicus)
19:25 Introductie regisseur Cees van Kempen
19.30 start film (zonder pauze)
21.00 Q&A met Cees, Bernice en Maarten
21.20 (uiterlijk) Afsluiting

Bestel nu je kaartje

Wees er snel bij want het aantal plaatsen is beperkt!