Training course

Tackle your Decision Anxiety

Vind jij het lastig om beslissingen te nemen? Vermijd jij het kiezen? Maak je je zorgen over je keuzes, of word je angstig als je voor een (complexe) keuze staat? Geloof ons, je bent niet de enige! Laten samen kijken waarom keuzes maken zo moeilijk is voor je.

Organisator Student Training & Support

wo 22 mei 2024 17:00 tot 18:30

Duur 4 woensdagen | 22 mei & 5, 12 & 19 juni | 17:00 - 18:30u
Zaal/kamer Forum, nt.b.
Prijsomschrijving Free

Waarom is kiezen zo moeilijk?

Hoe kies jij? Maak je een lijstje van voor- en nadelen? Vraag je advies aan anderen? Volg je je onderbuikgevoel en kies je gewoon de eerste beste optie? Of neem je helemaal geen beslissing?

In deze training leer je waarom kiezen zo moeilijk kan zijn, waarom je er bang of bezorgd door bent en die lastige keuzes het liefst voor je uitschuift. Tip van de sluier; er is een (bio)logische reden voor!

Je onderzoekt waar jouw keuzestress vandaan komt en leert welke mechanismen gevoelens als stress en angst oproepen. Deze inzichten, en een aantal praktische tips, gaan je helpen bij toekomstige keuzemomenten.

Over de training

De training bestaat uit 4 bijeenkomsten rond de volgende thema's.

1. De biologie achter keuze stress (de ‘schuld evolutie’), wat is keuzestress, hoe ziet jouw keuzestress eruit?
  2. Piekeren, kritische gedachtes, tips voor het maken van kleine beslissingen
  3. Gedragspatronen, normen en waarden, het keuzeproces
  4. Logische fouten, samenvatting

Groeps grootte Max. 15 deelnemers
    Taal in principe Engels / afhankelijk groepssamenstelling
    Duur 4 sessies van ca. 1,5 uur
    Kosten Gratis, aangeboden door Student Training & Support
    Collegejaar 2023-2024 Training is in principe gepland voor P2, P4, P5, P6

Passen de data nu niet, maar heb je interesse in deze training, dan kun je je contactgegevens achterlaten via 'Schrijf je in'. Zodra nieuwe data bekend zijn sturen we je een e-mail.