MOOC

The economics of agro-food value chains

Je leert hoe de agrofoodwaardeketen voortdurend probeert zijn concurrentiepositie te verbeteren door hoogwaardige levensmiddelen en producten te produceren en daarnaast streeft naar meer duurzaamheid. Deze Massive Open Online Course (MOOC) is een gratis online cursus om meer te leren over de economische aspecten van duurzame waardeketens.

Organisator Technische Universität München (TUM) and partners

ma 21 januari 2019

Duur 6 weken, 18 uur per week
Prijs Gratis

Over de cursus

Deze cursus gaat onder andere over:

• Het begrip kwaliteit bij levensmiddelen en landbouwproducten, en waarde voor de consument
  • Hoe marktonderzoek op dit gebied in zijn werk gaat
  • Etiketten, merknamen en prijsstrategieën, evenals innovatie in de agrofoodsector
  • Hoe duurzaamheid gebruikt kan worden als concurrentievoordeel door maatschappelijk verantwoord te ondernemen
  • De rol van industriële normen en de verschillende soorten hiervan
  • De verschillende vormen van coördinatie in de keten, in het bijzonder bij de detailhandel en distributie

De Wageningse bijdrage is afkomstig van Francesco Bimbo, onderzoeker bij het departement Maatschappijwetenschappen. Hij behandelt onderwerpen zoals de rol van innovatie in het agrofoodsysteem en het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemen voor actoren in de voedselvoorzieningsketen. Bij beide thema's richt hij zich met name op de Europese voedselvoorzieningsketens.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Deze cursus is vooral bedoeld voor studenten economie en levenswetenschappen op bachelor- of beginnend masterniveau en professionals die geïnteresseerd zijn in de agrofoodwaardeketens.