Alumnibijeenkomst

Wageningen Alumnibijeenkomst regio Noord - donderdag 23 maart 2023

De Werkgroep Wageningen Alumnikring Noord organiseert in samenwerking met het Alumnibureau WUR twee keer per jaar een alumnibijeenkomst in de regio. Op donderdag 23 maart 2023 wordt de volgende bijeenkomst gehouden voor Wageningse alumni.

Organisator Alumni

do 23 maart 2023 16:45 tot 21:30

Locatie Stal Henstra, Jan Gerkeswei 10, 9289 XL Drogeham

Thema: Fokkerij Sportpaarden en de rol van Stamboeken - "Excellente voorbereiding levert excellente resultaten"

Bij het fokken van sportpaarden komt veel kijken. Welke rol spelen stamboeken hierin en wat zijn de verschillen? Tijdens deze bijeenkomst staan het Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland (KWPN) en het Koninklijk Fries Paarden Stamboek (KFPS) centraal. Je komt meer te weten over o.a. het ras, de omvang, de wereldwijde interesse, gezondheidsissues en het belang van behoud van diversiteit. Tijdens de clinic kun je zien welke verschillen er zijn tussen beide rassen en bij interesse kun je ook mee met de rondleiding door Stal Henstra.

16.45 Inloop

17.00 Welkom door alumnibureau WUR en regiokring Alumni Noord

17.15 Fokkerij Sportpaarden en de rol van Stamboeken

• Perspectief vanuit Koninklijk Warmbloed Paard Nederland (KWPN) door Bart Henstra, eigenaar van Stal Henstra
  • Perspectief vanuit Friese Paard door Marijke Akkerman, directeur Koninklijk Fries Paarden Stamboek (KFPS)

18.15 Soep met broodjes

19.00 Presentatie door Mira Schoon, onderzoeker Centrum voor Genetische Bronnen Nederland (CGN), WUR

19.30 Discussie

20.00 Clinic (verschillen tussen het Koninklijk Warmbloed Paard en het Friese Paard) en rondleiding door Stal Henstra (facultatief)

21.00 Drankje en napraten

21.30 Einde bijeenkomst

Aanmelden

Aanmelden is inmiddels niet meer mogelijk. Heb je de aanmeldperiode gemist? Stuur een mail naar alumni@wur.nl om te vragen naar de mogelijkheden.

Presentaties

De presentaties zijn wegens de privacy van de sprekers inmiddels offline gehaald. Was je aanwezig bij de bijeenkomst en wil je de presentaties toch graag inzien? Neem contact op via alumni@wur.nl.