Studentenverhaal

Als ik deze opleiding heb afgerond wil ik waarschijnlijk iets heel praktisch doen.

Arno Timmer is eerstejaars student Bodem, Water, Atmosfeer bij Wageningen University. “Ik heb vooral voor deze opleiding gekozen omdat ik later graag een baan wil waarbij ik veel buiten ben. Voor de rest ben ik mijn hele leven al geïnteresseerd in de natuur en tijdens deze opleiding hoop ik daar veel over te leren. Inmiddels ben ik er wel achter dat dat ook wel gaat lukken!”

Ik vind mijn opleiding super!

Opleiding

“Ik vind mijn opleiding super! Het is niet precies wat ik ervan verwacht had: ik moet wat meer rekenen en het is meer natuur- en scheikunde dan ik had verwacht, maar dat vind ik helemaal niet erg. Zo volg ik momenteel het vak “Bodem en Water 2”. Bij Bodem leren we heel inhoudelijk wat voor processen er in de bodem plaatsvinden. Daarbij wordt heel veel scheikunde gebruikt, dus dan merk je wel dat de inleidende vakken nuttig zijn. Een deel van mijn colleges ging ook over landevaluatie, persoonlijk vond ik dat bijzonder leuk. Bij landevaluatie leer je de bodem te beoordelen voor van te voren gekozen doeleinden. Zo leer je bijvoorbeeld hoe goed een bepaald stuk land geschikt is om er een natuurgebied van te maken. Je moet dan rekening houden met onder andere de stevigheid van de bodem, de aanwezigheid van grondwater en de aanwezige grondstoffen. Ik vind het voornamelijk interessant omdat het een heel praktisch onderdeel is.”

Studentenleven

“Ik zit bij Pyrus, de studievereniging van Bodem, Water, Atmosfeer. Hier ben ik de laatste paar maanden best actief in geworden. Ik zit bij twee commissies, de AkCie en de OuderdagCie. De AkCie organiseert één of twee keer per periode een activiteit. Dat kan variëren van een spooktocht tot een biercantus. Met de OuderdagCie organiseren we een dag voor de ouders waarop ze kunnen horen, zien en meemaken wat hun kinderen precies uitvoeren. Daarnaast zit ik bij Argo, de studentenroeivereniging van Wageningen.”

Toekomstplannen

“Als ik deze opleiding heb afgerond wil ik waarschijnlijk iets heel praktisch doen, bijvoorbeeld natuurgebieden ontwikkelen of als adviseur voor bouwbedrijven werken. Beide zijn dat dingen waarbij je nog best veel veldwerk moet verrichten, dus dan ben ik toch nog veel buiten!”

Terug naar Studenten vertellen