Baan - Communiceren over de hele wereld

Annemarie werkt als communicatiemedewerker bij de ontwikkelingsorganisatie ICCO. Ze schrijft teksten en is verantwoordelijk voor de websitestrategie.

"In mijn studietijd ben ik als jongerenambassadeur voor ICCO naar Braziliƫ geweest. Ontwikkelingssamenwerking is een grote passie voor mij geworden. Met mijn huidige baan maak ik mijn droom waar, want ik wilde heel graag werken voor een ontwikkelingsorganisatie."

"Als communicatiemedewerker houd ik mij bezig met online marketing en communicatie. Ik heb in mijn opleiding ook wat technische vakken gedaan, waardoor ik goed in staat ben om inhoudelijke beleidsdocumenten te vertalen naar goed leesbare teksten. ICCO is een heel internationale organisatie. Ik merk dat ik een voorsprong heb, want bij Wageningen University werk je voor je studie altijd al veel samen met internationale studenten. Bij ICCO skype ik het ene moment met een collega in India en een ander moment werk ik aan de communicatiestrategie voor Zuid-Amerika op ons kantoor in Bolivia. Het is nooit saai!"