Babyboomers, het grijze goud

Babyboomers, het grijze goud

‘Ouderdom komt met gebreken’ is een overheersend beeld. Het lijkt er bijna op dat de oudere levensfase er een is om liever over te slaan. Ook media dragen daar niet positief aan bij: wie zonder werk komt blijft dat, het pensioen is niet meer wat het ooit was en de zorg voor onze ouderen wordt uitgekleed.

Gelukkig is er ook een ander perspectief. Kijk maar gewoon om je heen, dan zie je een generatie ouderen die 'anders' ouder wordt. Ze zijn met velen en zo tussen de 55 en 70 jaar. Net na de oorlog geboren: babyboomers. Een doelgroep die via de iPad een gemiste digitale revolutie heeft ingehaald, via Whatsapp met de (klein)kinderen communiceert en via Facebook sociale contacten onderhoudt. Ouder worden terwijl je midden in de maatschappij staat, dat kan anno 2015. Het is juist die doelgroep die het ouder worden en het thema vergrijzing zo interessant maakt. Ze komen massaal naar restaurants en evenementen en dagelijks in de supermarkt. Wat zoeken en kopen zij? Dat is de vraag.

Arjan in 't Veld

Arjan in ’t Veld, Eigenaar van Bureau Vijftig spreekt tijdens Sparkling at Sixty over senioren marketing.