Uitgave

Boek '10 miljard monden'

In het boek '10 miljard monden' geven tachtig Wageningse wetenschappers een inkijkje in hun onderzoek naar het voedselvraagstuk. Hoe maken we onze landbouw duurzamer? Wat ligt er in de toekomst op ons bord? Hoe beschermen we onze natuurlijke hulpbronnen? En wat is hierbij de rol van consumenten, bedrijven en de politiek?

Tien miljard monden neemt de lezer mee op een ontdekkingsreis langs baanbrekende ideeën op het gebied van gezond en duurzaam voedsel. Van het eten van algen en insecten tot het terugdringen van pesticiden en voedselverspilling. En van het maken van betere keuzes in de supermarkt tot het bestrijden van honger in ontwikkelingslanden. Dit boek toont het brede scala aan innovaties die nodig zijn om onze planeet te voeden en te behouden voor toekomstige generaties.

De initiatiefnemers van dit boek, Jeroen Candel en Ingrid de Zwart, maken deel uit van een nieuwe generatie Wageningse voedseldenkers.

Een deel van de opbrengsten van het boek komt ten goede aan het Anne van den Ban Fonds, dat veelbelovende studenten uit ontwikkelingslanden in staat stelt een opleiding aan Wageningen University & Research te volgen.