Communicatie Horticulture

Heb jij interesse in Horticulture en wil je hierin graag ervaring opdoen? Vanuit InnovationQuarter word jij begeleid om een communicatie- en marketingaanpak te ontwikkelen voor de nieuwe technologische mogelijkheden van Vertical Farming. Wij zoeken vanaf september 2020 een enthousiaste, proactieve hbo- of wo-student om hiermee aan de slag te gaan. Het is een dynamische opdracht. Je werkt nauw samen met verschillende partijen binnen en buiten InnovationQuarter.

Zo ziet jouw werk er uit

Je werkzaamheden bestaan uit:

• Het ontwikkelen van een communicatie- en PR-aanpak om Vertical Farming op de wereldkaart te zetten.
  • Het ontwikkelen van communicatiemateriaal om op verschillende plekken (nationaal en internationaal) bekendheid te geven aan Vertical Farming.
  • Input leveren voor een (digitale) innovatiekaart Vertical Farming waarop lopende projecten en participerende organisaties (toeleveranciers, demonstratiesites, onderzoek, opleiding) zichtbaar zijn. Dit in aansluiting op de digitale innovatiekaarten voor robotica/energie/water.
  • Het scouten van en deelnemen aan evenementen waar we Vertical Farming kunnen etaleren en nieuwe partners kunnen vinden.
  • Een presentatie ontwikkelen waarin deze positionering beschreven wordt.

Deze stage is in principe een meewerkstage. Indien je vanuit je opleiding ook een aanvullende stageopdracht of -onderzoek moet doen behoort dit tot de mogelijkheden. De inhoud van de opdracht zullen we dan met elkaar afstemmen.

Wat vragen we van jou?

• Je volgt een hbo- of wo-studie in de richting van Communicatie/Marketing of een vergelijkbare studierichting, aan een Nederlandse onderwijsinstelling.
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met Horticulture, Vertical Farming en/of innovatie.
  • Je kan zowel zelfstandig als samen werken en je steekt graag je handen uit de mouwen.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
  • Je bent vanaf september 2020 voor minimaal 6 maanden beschikbaar.

Ons aanbod

InnovationQuarter wenst een organisatie te zijn waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf kan zijn: in een inclusief werkklimaat.

Onze organisatie telt ongeveer 80 betrokken professionals. Zelfstandigheid, initiatief, betrokkenheid en samenwerken zijn voor ons erg belangrijk. We gedragen ons professioneel en tegelijk als een kleine, platte organisatie. Zo vertelt iedere maandag tijdens onze wekelijkse IQ-lunch een collega over zijn of haar werk en steken we allemaal de handen uit de mouwen in voorbereiding van en tijdens het IQJaarevent.

Wie wil eet met elkaar aan de lunchtafel en neemt deel aan de vrijdagmiddagborrels. Collega’s organiseren regelmatig activiteiten zoals een spelletjesavond, karten en deelname aan de Leidse Singelloop. Geen verplichting, wel erg gezellig. Omdat we het belangrijk vinden dat jij je goed en fit voelt, kun je bij ons gratis deelnemen aan bootcamp- en yogalessen.

Een werkweek bij InnovationQuarter bedraagt 40 uur. InnovationQuarter biedt je een stagevergoeding van € 616,- bruto per maand, bij een fulltime stage. Het is ook mogelijk om 32 uur stage te lopen i.v.m. studieverplichtingen.

Ga naar innovation quarter voor meer informatie.

Interesse of vragen?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel? Vul dan dit online sollicitatieformulier in. Solliciteren kan tot 1 juli.

Heb je inhoudelijke vragen over deze stage, neem dan contact op met Anne-Claire van Altvorst (Horticulture) of Annet Veenstra (Communicatie). Heb je vragen over de procedure, neem dan contact op met Michelle van der Laan.