Informatie voor ouders over het onderzoek Eetkeuzes op school

In het project Eetkeuzes op school onderzoeken we wat voor eetkeuzes kinderen op en rondom school maken en hoe deze keuzes tot stand komen. We kijken naar de eigenschappen van kinderen zelf, maar ook naar de invloed van ouders en school. Dit onderzoek is onderdeel van een groot Europees onderzoeksproject.

Doet u mee?

We willen uw kind uit groep 8 en u graag uitnodigen om mee te doen met het onderzoek. We zijn benieuwd naar uw mening en naar die van uw kind. We hopen dat het onderzoek helpt om de eetkeuzes van kinderen beter te begrijpen. Uw mening is hiervoor erg belangrijk.

Wat is het voor onderzoek?

Het onderzoek bestaat uit drie korte vragenlijsten voor uw kind en u. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 15 minuten.

• De 1e vragenlijst is voor de zomervakantie. Uw kind kan op school de vragenlijst invullen, u ontvangt per e-mail een uitnodiging. Ook vragen we de school een vragenlijst in te vullen.
  • De 2e vragenlijst is in het najaar van 2019 en de 3e vragenlijst is in het voorjaar van 2020. Uw kind en u ontvangen de vragenlijst per post en e-mail.

Wat krijgt u ervoor?

Na het invullen van de 1e vragenlijst krijgt u een bol.com waardebon van € 5 en krijgt uw kind een klein cadeautje. Als uw kind en u de 2e en 3e vragenlijst ook invullen, maken jullie kans op leuke uitjes voor het gezin.

Hoe zit het met uw privacy?

We gaan zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw gegevens. De gegevens worden alleen gebruikt voor onderzoek. Namen, adressen en andere privacygevoelige gegevens worden apart bewaard van de onderzoeksresultaten. Die gegevens worden vervangen door een code. De sleutel van de code wordt beveiligd bewaard en alleen het onderzoeksteam heeft toegang tot de sleutel.

Meedoen?

Ik vind het heel fijn als uw kind mee mag doen en ik zou het nog fijner vinden als u zelf ook mee wilt doen! Om mee te kunnen doen, heb ik uw toestemming en die van uw kind nodig.

Hoe geeft u toestemming?

U kunt toestemming geven door onderstaand formulier in te vullen. Uw kind kan toestemming geven op school voordat hij/zij de vragenlijst invult. Er kan één ouder of verzorger per kind meedoen.

Met het invullen van het formulier verklaart u ook het volgende:

• Ik ben naar tevredenheid over het onderzoek geïnformeerd
  • Ik weet dat meedoen helemaal vrijwillig is
  • Ik weet dat mijn kind en/of ik op elk moment kan stoppen met deelname aan het onderzoek. Daarvoor hoeft geen reden te worden gegeven
  • Ik weet dat de onderzoekers mijn kind en mij opnieuw zullen benaderen voor het invullen van de 2e en 3e vragenlijst
  • Ik weet dat mijn gegevens zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld zullen worden. De gegevens zijn alleen beschikbaar voor wetenschappelijk onderzoek
  • Voor vragen over het onderzoek kan ik contact opnemen met Roselinde van Nee: e-mail of 0624705256

Gegevens kind
Naam kind*
Gegevens ouder / verzorger
Naam*
Adres*