Onderwerp scriptie

Literatuurstudie Sociale Media Schuttelaar & Partners 1

Schuttelaar & Partners evalueert in 2014 een social media campagne van 'Ik Kies Bewust' voor het project Clymbol. In dit onderzoekstraject, hebben we behoefte aan een literatuurstudie op het gebied van social media. Vraag is wat er bekend is over social media campagnes in de beïnvloeding van voedselkeuze. Bijkomende vraag is wat een geijkte wijze is om de effectiviteit van een social media campagne te meten.

Schuttelaar & Partners is een communicatie- en adviesbureau met vestigingen in Den Haag, Amsterdam, Wageningen en Brussel. Wij voeren het secretariaat van de stichting 'Ik Kies Bewust' en de wetenschappelijke commissie van 'Stichting Ik Kies Bewust'. Schuttelaar & Partners is ook partner van het Europese onderzoeksproject Clymbol. In dit project wordt de invloed van claims, logo’s en verpakkingselementen op de perceptie van gezondheid en de aantrekkelijkheid van voedingsmiddelen onderzocht. De leerstoelgroep Marktkunde en Consumentengedrag van de WUR is ook  partner van Clymbol.

Jij bent/hebt:

  • een communicatie, marketing of consumentenwetenschappen achtergrond;
  • affiniteit met social media en bent zelf actief op social media;
  • goede schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;
  • kunt zelfstandig opereren, bent flexibel en houdt van aanpakken.

Naast je begeleiding door Wageningen University, word je begeleid door Dr. Léon Jansen van Schuttelaar & Partners.