Onderwerp scriptie

Literatuurstudie Sociale Media Schuttelaar & Partners 2

Schuttelaar & Partners evalueert in 2014 een sociale media campagne van 'Ik Kies Bewust' voor het project CLYMBOL. In dit onderzoekstraject, hebben we behoefte aan een literatuurstudie op het gebied van nieuwe business-to-consumer (B2C) interacties op sociale media. Op basis van een overzicht van sociale media B2C-marketing/PR technieken (bv crowd sourcing, gamification, Apps etc.) hebben we inzicht nodig in welke mate bedrijven deze technieken toepassen en hiermee ook succesvol zijn. Het onderzoek moet in kaart brengen welke bedrijven welke B2C-technieken inzetten en eventueel ook effecten hiervan rapporteren. Het betreft literatuur en Web-based onderzoek.

Schuttelaar & Partners is een communicatie- en adviesbureau met vestigingen in Den Haag, Amsterdam, Wageningen en Brussel. Wij voeren het secretariaat van de stichting Ik Kies Bewust en de wetenschappelijke commissie van Stichting Ik Kies Bewust. Schuttelaar & Partners is ook partner van het Europese onderzoeksproject CLYMBOL. In dit project wordt de invloed van claims, logo’s en verpakkingselementen op de perceptie van gezondheid en de aantrekkelijkheid van voedingsmiddelen onderzocht. De leerstoelgroep Marktkunde en Consumentengedrag van de WUR is ook  partner van CLYMBOL.

Jij bent/hebt:

  • een communicatie, marketing of consumentenwetenschappen achtergrond;
  • affiniteit met social media;
  • goede schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;
  • kunt zelfstandig opereren, bent flexibel en houdt van aanpakken.

Naast je begeleiding door Wageningen University, word je begeleid door Dr. Léon Jansen van Schuttelaar & Partners.