Onderwerp scriptie

MSc thesis: Impact van de uitbraak van de coronacrisis op het welzijn van inwoners van de NOG-regio: trends over de tijd

Achtergrond
Door de coronacrisis is het leven van veel mensen volledig veranderd. Mensen zijn meer aan huis gebonden, sociale contacten zijn sterk beperkt en de aard van het contact is veranderd (meer digitaal). De crisis treft ons sociaal, maar ook materieel. Daarnaast leidt het ook tot nieuwe vormen van ontspanning en vermaak. Al deze veranderingen hebben gevolgen voor de gezondheid en het welzijn van de bevolking.

De opdracht
GGD Noord- en Oost-Gelderland heeft -vrijwel vanaf het begin van de crisis- maandelijks een panelonderzoek uitgevoerd bij de inwoners van haar regio. In dit afstudeervak willen we onderzoeken hoe leefstijl en welbevinden is beïnvloed door de crisis en of dit is veranderd gedurende deze crisisperiode. De student zal voor dit onderzoek trendanalyses gaan uitvoeren op de verzamelde data.

We zoeken
Een student met interesse in epidemiologie en public health die het leuk vindt om ook samen te werken met het team van epidemiologen van GGD Noord- en Oost-Gelderland.

Periode: 1 September 2020