Use case

Pavlov2 - hoe reageren mensen op zintuigelijke signalen (geur, smaak en zicht)?

​In onze huidige omgeving worden wij continu blootgesteld aan advertenties, geuren en smaken van een divers en bijna onbeperkt voedselaanbod. Verschillende soorten blootstelling of situaties hebben een verschillend effect op ons gedrag, maar ook mensen onderling gedragen zich verschillend. Wij onderzoeken deze effecten op gedrag.

Meedoen?

Wilt u een bijdrage leveren aan belangrijk wetenschappelijk onderzoek? Dat kan! Bekijk of u past in het profiel voor deelnemers en lees vervolgens de informatiebrochure. Na aanmelding nemen wij contact met u op en wordt u uitgenodigd voor een informatiesessie bij Wageningen University & Research.

Wat staat er voor u tegenover?

• een financiele vergoeding van €30,- in de vorm van VVV-bonnen

Profiel deelnemers

Wij zoeken 50 Nederlandse personen die voldoen aan het volgende profiel:

• vrouw
  • een BMI tussen de 18,5 en 25 (kg/m2)
  • niet rookt
  • een normaal of goed reuk- en smaak vermogen
  • een goede algemene gezondheid, geen allergie, intolerantie of overgevoeligheid
  • geen medicatie gebruikt m.u.v. paracetamol of hormonale anticonceptie
  • in de afgelopen twee maanden geen 5 kg of meer bent aangekomen of afgevallen
  • niet deelnemen aan andere medische studies

Over het onderzoek

Het onderzoek vindt plaats op de universiteit (Helix) van februari t/m april 2019. Iedere deelnemer komt 3 keer naar de universiteit voor een testsessie van ongeveer 60 minuten voorafgegaan door een screeningssessie van ongeveer 25-30 minuten. De testsessies vinden plaats op werkdagen tussen 09.30 en 12.30. De exacte planning wordt individueel afgestemd.

Voorafgaand aan het onderzoek vindt een vooronderzoek plaats. Bij deelname aan het onderzoek komt u 3 keer naar de universiteit voor een testsessie (60 minuten). Tijdens de sessies krijgt u verschillende producten te zien, ruiken en proeven, waarbij wij uw speeksel verzamelen. U mag twee uur voor de testsessie niet eten, drinken en intensief sporten.

Meer informatie leest u in de informatiebrochure.

Informatiebrochure Pavlov2

Meedoen aan dit onderzoek? Dat kan!

Meld u aan via onderstaande button en het onderzoeksteam neemt contact met u op.