Stage

Samenwerkingsverhalen uit de praktijk. Wat is de sleutel tot succes in de ontwikkeling van kinderen?

Voldoende bewegen is belangrijk voor een gezonde ontwikkeling van kinderen. De jeugdgezondheidszorg, de kinderopvang en buurtsportcoaches hebben hier allemaal een rol in. Maar hoe werken zij samen en wat werkt? Kenniscentrum Sport & Bewegen komt graag meer te weten over goede voorbeelden uit de praktijk. Daarvoor zoeken we jou! Je gaat aan de slag met het verzamelen van praktijkvoorbeelden over de samenwerking tussen de jeugdgezondheidszorg, kinderopvang en buurtsportcoaches. Je beschrijft de voorbeelden aan de hand van interviews en onderzoekt, met behulp van literatuur, wat de werkende elementen zijn in de lokale samenwerkingen. Naast het in kaart brengen van de samenwerking, mag je meedenken en helpen om dit op een inspirerende manier te verspreiden onder de doelgroep. Zodat zij de kennis die jij hebt verzamelt, ook succesvol inzetten in de praktijk.

Ben jij degene:

• Met een nieuwsgierige en onderzoekende houding;
  • Die 'warm loopt' voor kwalitatief onderzoek;
  • Die graag een bijdrage levert aan een gezonde ontwikkeling van kinderen?

Dan maken we graag kennis met jou!

Geinteresseerd of wil je meer weten? Neem contact op met Rebecca Beck (rebecca.beck@kenniscentrumsportenbewegen.nl) (met thesiscoordination.hso@wur.nl in the CC).

Duur: 4-6 maanden
Taal: Nederlands

Start Datum: Flexibel, liefst april/mei

Lees hier meer over Kenniscentrum Sport & Bewegen.