Science and Art

Conceptualiseren, experimenteren, reflecteren, verwonderen en inspireren; kunst en wetenschap hebben veel gemeen. Maar als ze samen komen, wordt het nog spannender. In het kader van 100 jaar Wageningen University & Research zijn hiervan op en rond de campus diverse creatieve uitingen te bewonderen en te ervaren. Aan u de keus of het kunstzinnige wetenschap is of juist wetenschappelijke kunst. Let wel, sommige uitingen hebben slechts een tijdelijk karakter.

Artists in residence - Beelden op de Berg

Onder de titel 'Zomersneeuw' exposeren 10 beeldend kunstenaars nieuw werk in Belmonte Arboretum.

Kunst ontmoet Wetenschap: Creatieve innovatie

10 Beginnende kunstenaars werken ieder 2 maanden op de campus samen met 2 wetenschappers en presenteren gezamenlijk hun werk.

Kunst ontmoet Wetenschap: Kruisbestuivingen

PhD-studenten gekoppeld met kunststudenten van de Design Academy Eindhoven en de Gerrit Rietveld Academy komen samen tot een creatieve uiting.

Onthulling kunstwerk “Must Leave”

Op de campus vliegt een gigantische waterkever, de Dytiscus marginalis, op uit de vijver tussen Orion en Forum.

#ShareYourWURld fotowedstrijd

Fotowedstrijd voor middelbare scholieren over de wereld om hen/ons heen en met toegevoegd de link met Wageningen University & Research.

Gemaakt voor stad en wereld

Tentoonstelling in Museum De Casteelse Poort over opmerkelijke gebeurtenissen en personen van WUR die van grote invloed zijn geweest op Wageningen en de wereld.

Music & Science

Een avondvullend programma met muziekstukken die een link hebben met wetenschap en die geïnspireerd zijn door wetenschap.