Product

Social Dutch 1

Ben je een buitenlandse student aan Wageningen University & Research en zou je graag Nederlands willen leren spreken met jouw medestudenten en docenten, of een eenvoudig gesprek voeren met jouw buren? Wil je daarnaast ook iets leren over wat nu precies typisch Nederlands is, zowel binnen als buiten de muren van de universiteit? Dan zijn onze Social Dutch-cursussen echt iets voor je.

Doelgroep

De cursus is voor bachelor- en masterstudenten van Wageningen University & Research die nog geen of zeer geringe kennis van het Nederlands hebben en Nederlands willen leren voor sociale doeleinden.

Cursusniveau

Instapniveau: A0 (CEFR)
Eindniveau: Op weg naar A1 (CEFR)

Cursusinhoud

Het belangrijkste doel van deze cursus is om te leren communiceren in het Nederlands in simpele, alledaagse situaties.

Wat leer je tijdens deze cursus?

Na deze cursus kun je:

Na deze cursus ken je:

Grammatica is ondergeschikt aan communicatieve vaardigheden en woordenschat. Alleen de beginselen van de grammatica zoals zinsstructuur, werkwoordvervoegingen in de tegenwoordige tijd, negatie, vraagstructuur en voornaamwoorden worden behandeld. In de cursus is ook aandacht voor de uitspraak van het Nederlands en interessante aspecten van de Nederlandse cultuur.

Toelatingseisen

Voor Social Dutch 1 heb je geen voorkennis van het Nederlands nodig. Wil je zeker weten of deze cursus geschikt is voor jouw niveau en studiedoelen, neem dan contact op via into@wur.nl.

Is Duits je moedertaal? Dan bieden we je de mogelijkheid om meteen in te stromen in Social Dutch 2, onder de voorwaarde dat je van tevoren zelf hoofdstuk 1 t/m 5 van het cursusboek bestudeert.

Data en tijden

Groep Dagen Startdatum Einddatum Tijd Status
Social Dutch 1A (online) maandag + woensdag 15 april 2024 19 juni 2024 19.15-20.45 uur volgeboekt
Social Dutch 1B (online) maandag + donderdag 15 april 2024 24 juni 2024 19.15-20.45 uur volgeboekt
Social Dutch 1C (face-to-face) dinsdag + donderdag 16 april 2024 20 juni 2024 19.15-20.45 uur volgeboekt
Social Dutch 1D (online) maandag + donderdag 15 april 2024 24 juni 2024 19.15-20.45 uur volgeboekt
Social Dutch 1E (online) maandag + woensdag 15 april 2024 19 juni 2024 21.00-22.30 uur volgeboekt
Social Dutch 1F (online) maandag + donderdag 15 april 2024 24 juni 2024 21.00-22.30 uur
Social Dutch 1G (face-to-face) dinsdag + donderdag 16 april 2024 20 juni 2024 21.00-22.30 uur volgeboekt

Bekijk het volledige rooster hier.

Deze cursus wordt jaarlijks aangeboden in januari, april en september.

Wil je deze cursus graag volgen, maar is hij volgeboekt of staat de gewenste startdatum er nog niet bij? Klik dan hier en wij laten het je weten als je je kunt inschrijven voor nieuwe data. Indien alle groepen zijn volgeboekt en je wilt op de wachtlijst komen te staan voor een bepaalde periode, vul dan ook het interesseformulier in en geef dit dan aan bij de aanvullende opmerkingen.

Locatie

Je volgt de lessen online via onze Virtual Classroom in Brightspace of bij ons op locatie: Forum, Wageningen Campus.

Mocht de situatie aanleiding geven, dan kan het zijn dat de face-to-face cursus volledig online doorgaat.

Aantal bijeenkomsten

15 bijeenkomsten van 1,5 uur.

Zelfstudie

2 tot 3 uur zelfstudie per week.

Cursusmateriaal

Start.nl deel 1 (2e druk 2017), ISBN: 9789046905661

Na registratie ontvang je tijdig meer informatie over de aanschaf van het cursusmateriaal.

Certificering

Je ontvangt een certificaat van Wageningen in'to Languages als je in minimaal 80% van de lessen aanwezig was. Na Social Dutch 1 kun je doorstromen naar Social Dutch 2.

Social Dutch 1 & 2, WUR Studenten gratis*
Social Dutch 3 & 4, WUR Studenten € 90,-
Regulier tarief € 275,-

* De cursussen Social Dutch 1 & 2 zijn onderdeel van de gratis cursussen Social Dutch voor master- en bachelor studenten van Wageningen University & Research. De cursus is gratis voor studenten die 80% van de lessen (12 van de 15) aanwezig zijn geweest. Wanneer hieraan niet is voldaan ontvangt de student na afloop van de cursus een factuur van € 90,-.

De cursusprijs is exclusief het cursusmateriaal.