Stage: Evaluatie SLIMMER Gecombineerde leefstijlinterventie

Achtergrond informatie:

De GLI SLIMMER is gericht op volwassenen met overgewicht of obesitas. Het programma duurt 2 jaar en bestaat uit een deelprogramma voeding, beweging en gedragsbehoud. Het programma wordt landelijk geïmplementeerd en GGD NOG is als interventie-eigenaar geïnteresseerd in de kwaliteit van de uitvoering en de effecten na 6 en 24 maanden. Voor meer informatie: www.nogslimmer.nl

De opdracht:

GGD Noord- en Oost-Gelderland voert een evaluatiestudie uit om te onderzoeken of de gestelde doelen zijn behaald. Vragen die beantwoord moeten worden:

• Hoeveel deelnemers zijn er wat zijn hun kenmerken?
  • Hoe ervaren deelnemers en zorg- en beweegprofessionals SLIMMER? Wat gaat goed en wat kan beter?
  • Wat is het effect van SLIMMER op de gezondheid (o.a. gewicht, middelomtrek, welbevinden, voedings- en beweeggedrag)
  • Verdiepingsvragen naar keuze: is er verschil naar regio, type professional, SES, leeftijd, uitvoering voor/tijdens corona.

Daarnaast wordt gekeken naar de inzet van technologie binnen SLIMMER en hier kunnen t.z.t. ook onderzoeksvragen op geformuleerd worden.

We zoeken:

Een student met interesse in epidemiologie en public health die graag ervaring in de praktijk wil opdoen binnen het team van epidemiologen en gezondheidsbevorderaars van GGD Noord- en Oost-Gelderland. Studenten ontvangen een stagevergoeding.

Begin:

Februari 2021