Voorbeeldklusje WURkForce

Ben jij een masterstudent en enthousiast over je studie en het studeren bij Wageningen University? Lijkt het je leuk om andere studenten hierover te vertellen? Dan is de functie als MSc-voorlichter iets voor jou!

Wat houdt voorlichting geven op hogescholen en universiteiten in?
Wageningen University is op voorlichtingsbijeenkomsten op hogescholen en University Colleges aanwezig om daar informatie te geven over de masteropleidingen en het studeren in Wageningen. Dit doen we middels het geven van presentaties en/of zijn we aanwezig op informatiemarkten met een stand.

Het is belangrijk dat je als voorlichter algemene informatie geeft over ALLE masteropleidingen, dus niet alleen je eigen opleiding. Daarnaast kan je gedetailleerde informatie geven over je eigen opleiding en de opleidingen uit hetzelfde domein. Uiteraard beantwoord je ook algemene vragen over de opbouw van de opleiding, algemene toelatingseisen, periode systeem etc.

Een voorlichter vertelt daarnaast over zijn / haar eigen ervaren over studeren en wonen in Wageningen. Op deze manier krijgen studiekiezers een goed beeld van het studeren bij Wageningen University.

Profiel

Voor dit werk zoeken we studenten van alle masteropleidingen die: 1e jaars masterstudent zijn en enthousiast over Wageningen University en haar opleidingen. Studenten enthousiast kunnen maken voor Wageningen University Bij voorkeur zelf ook eerst een HBO opleiding hebben gevolgd of een BSc aan een andere universiteit behaald hebben. Gedurende een langere periode (minimaal 1 jaar) beschikbaar zijn om regelmatig op pad te gaan. Bij voorkeur in bezit zijn van een rijbewijs. Representatief zijn om de opleidingen en universiteit te vertegenwoordigen Bereid zijn om een training te volgen alvorens op bezoek te gaan bij hogescholen

Spelregels

Het voorlichtingsseizoen loopt van september t/m mei. De drukte maanden zijn oktober / december en februari / maart. De voorlichtingen zijn altijd overdag. Vertrek vanuit Wageningen is meestal in de loop van de ochtend.

Voor vragen over deze vacature kun je emailen naar wurkforce@wur.nl.

Inschrijven

Heb je interesse in deze vacature en sta je nog niet ingeschreven bij WURkForce, meld je dan hier aan. Heb je al een account, log dan hier in om de vacature toe te voegen aan je persoonlijke vacaturelijst.