Stage

Voorlichtingen & Educatie Greenpeace

De stagiair(e) werkt aan het educatieprogramma van Greenpeace. Hij/zij zal zich bezighouden met het organiseren van activiteiten op scholen. Hiertoe behoort het plannen en organiseren van voorlichtingen, aansturen van de vrijwillige voorlichters en contact onderhouden met docenten. Ook geef je als stagiair(e) zelf voorlichting over het werk van Greenpeace.

Daarnaast is de stagiair verantwoordelijk voor diverse projecten zoals deelname aan onderwijsconferenties. De focus van de stage ligt op het meewerken in de organisatie, niet op het uitvoeren van onderzoek.

Greenpeace Nederland zoekt per 1 september 2018 tot en met januari 2019 een stagiair(e) die:

• communicatief sterk is; je geeft zelf voorlichting aan scholieren en bent contactpersoon voor docenten en externe samenwerkingspartners. Daarnaast ontwikkel je communicatie-uitingen voor voorlichtingen en conferenties;
  • coachende vaardigheden bezit; je helpt de voorlichters om kwalitatief goede voorlichtingen te verzorgen;
  • projectmatig kan werken; je bent verantwoordelijk voor de voorlichtingenregistratie en organiseert deelname aan conferenties en schoolprojecten;
  • een relevante HBO of WO opleiding volgt en tenminste 3e jaars is;
  • relevante ervaring heeft opgedaan in eerdere stages of werkzaamheden;
  • vier of vijf dagen à acht uur per dag beschikbaar is voor een periode van minimaal 5 maanden;
  • affiniteit heeft met de campagnes van Greenpeace;
  • ervaring heeft met spreken voor groepen;
  • vloeiend Nederlands spreekt en schrijft

Wat wij bieden

Als stagiair(e) bij Greenpeace heb je de mogelijkheid om je talenten verder te ontwikkelen en unieke ervaring op te doen bij een internationale organisatie. Je krijgt zowel vrijheid en verantwoordelijkheden als goede begeleiding. Jij kunt daadwerkelijk een bijdrage leveren aan een beter milieu. Daarnaast werk je in een prachtig pand op de NDSM werf in Amsterdam. Wij bieden een stagevergoeding van maximaal €250,- op basis van voltijd stage.