WUR duikt op in nieuwe rankingscategorie van Times Higher Education

10 november 2017

In de gezaghebbende ranking Times Higher Education is Wageningen University & Research met een 84e plaats nieuw in de ranglijst Clinical, Pre-clinical & Health. Op het terrein van de Life Sciences staat Wageningen op plaats 20 van de wereld, vier plekken lager dan vorig jaar. De wereldranking telt alleen de 500 best scorende universiteiten.

De Times Higher Education (THE) maakt onderscheid in algemene ranglijsten en subcategorieƫn die de stand van een instelling in een breed vakgebied aangeven. Het gaat om de 500 best scorende instellingen. De iets lagere score voor Life sciences hangt mogelijk samen met veranderingen in de methode.

De ranglijst van THE is gebaseerd op dertien indicatoren, zoals onderwijsomgeving, de omvang en reputatie van het onderzoek, invloed in de wetenschap via citaties, internationaliteit van het onderzoek, de staf en de studenten en mate van kennisoverdracht naar de industrie of maatschappij.

De laatste deelcategorie Physical sciences wordt op 27 november bekendgemaakt.

In de algemene THE World University Rankings staat Wageningen op de 64e plaats.

Meer informatie op de website.