Zodiac, gebouwnummer 122

07.00 - 18.00 uur
  E-mail: receptie.zodiac@wur.nl

Over Zodiac

De basis van Zodiac stamt uit de tijd dat het Rijk rond 1950 de gronden ten noorden van Wageningen aankocht voor landbouwkundig onderzoek. De bakstenen vleugels zijn uit die jaren. Deze delen zijn in de loop van de tijd gemoderniseerd en uiteindelijk met elkaar verbonden. In 2005 ontwerpt Ruijssenaars Architechten het huidige gebouw, destijds de locatie van het agrobiologisch onderzoek van Wageningen Research.

In de reorganisatie en integratie van de universiteit en Wageningen Research, voorafgaand aan de ontwikkeling van Wageningen Campus, werd het gebouw uiteindelijk bestemd voor het Departement Dierwetenschappen van Wageningen University. Zodiac, wat ‘dierenriem’ betekent, was al de naam van het voormalige gebouw van het departement aan de Marijkeweg in Wageningen. Rond de oplevering van de dierproeffaciliteit Carus in 2012 betrekken de medewerkers hun nieuwe accommodatie.