Menu make-over

In deze interactieve workshop gaan leerlingen op ontdekkingsreis door de wereld van fastfood en duurzaamheid. Ze duiken in de samenstelling van een fastfoodmenu en leren aan de hand van de 3 P’s (People, Planet, Profit) wat duurzaamheid betekent, zowel binnen als buiten de voedselindustrie.

Door middel van een pitch en posterpresentatie analyseren ze hun producten aan de hand van criteria zoals CO2-uitstoot, landgebruik en watervoetafdruk.
Tot slot wordt de creativiteit van de leerlingen getest, door te zien welke alternatieven de leerlingen hebben bedacht voor het huidige fastfood menu. Kortom: de leerlingen gaan naar huis met een hoofd vol ideeën, waar nog lang over nagedacht kan worden!

Onze workshops worden door ons Pre-U studententeam verzorgd. Je kunt met je klas naar de universiteit komen of wij komen bij jou op school langs.