Lunchlezingen

Deze lunchlezingen gaan over historische ‘WUR-ontdekkingen’ op het gebied van de milieuwetenschappen. Er wordt gekeken naar het verleden en het heden, maar ook naar de toekomst en de impact van de ontdekkingen op de samenleving. Er wordt een gratis lunch aangeboden.

Data: 16-18 oktober
Tijd:
12.15 lunch, lezing 12.30-14.30
: Dinsdag en Woensdag C2030, Orion
Donderdag: C2035, Orion
Voertaal:
Engels

Programma per lezing

Dinsdag 16 oktober: Anaerobic sustainability around the world

Sprekers:

• Prof. Emeritus Gatze Lettinga, Wageningen Universiteit
  • Dr. Annemiek ter Heijne, Environmental Technology Group, Wageningen Universiteit

Woensdag 17 oktober: Ecological modernisation as a path to sustainability

Sprekers:

• Prof. Gert Spaargaren, Environmental Policy Group, Wageningen Universiteit
  • Prof. Arthur Mol, Rector Magnificus and vice-president Executive Board, Wageningen Universiteit
  • Dr. Sigrid Wertheim, Wageningen Universiteit and Aeres Hogeschool

Donderdag 18 oktober: Impacts and Future of Weather and Climate Sciences in Wageningen

12.30  Welcome by Simon Bush
12.40  Impacts of Weather and Climate Sciences in Wageningen, Bert Holtslag , Professor of Meteorology
3.30  Building a climate sustainable house - Experiences by Gerrit Hiemstra (Wageningen Graduate of Meteorology and Ambassador)
14.30  Closing

There is room for discussion after each lecture.

Meer informatie op de Engelstalige pagina