Waterdiertjes

Op veel plekken gaat het niet goed met de kwaliteit van ons water en de bijbehorende biodiversiteit zoals libellen, waterkevers en vissen. Net zoals wij, houden veel insecten ook van een hoge waterkwaliteit! Maar wat betekend dat nou, waterkwaliteit? Kunnen de waterdiertjes die we in de sloot vinden ons vertellen of het goed gaat met die sloot? Bij de workshop Waterdiertjes gaan de leerlingen er zelf op uit om waterdiertjes te vangen bij een sloot of vijver in de buurt en deze te determineren. De verzamelde informatie wordt gebruikt om de waterkwaliteit van de sloot of vijver te bepalen.

Onze workshops worden door studenten, universitair docenten en onderzoekers van Wageningen University verzorgd. Je kunt met je klas naar de universiteit komen of wij komen bij jou op school langs.