Overdracht donaties startjaar 1963 aan stichting Otherwise

11 maart 2014

Op 20 februari jongstleden overhandigde Delia de Vreeze, directeur van het universiteitsfonds, een cheque van 2500 euro aan studentenorganisatie Otherwise. Het geld komt ten goede aan het ‘Global Guests’ programma van deze organisatie. Daarin verzorgen internationale studenten van Wageningen University gastlessen op middelbare scholen in de regio.

De 50ste jaars reünisten van 2013 hebben 1430 euro gedoneerd voor dit doel waarna het bestuur van het universiteitsfonds dit heeft aangevuld tot 2500 euro. Het’ Global Guest’ programma sluit aan op de doelstelling van het fonds om de integratie van internationale studenten te bevorderen. Bovendien krijgen de scholieren een beter beeld van Wageningse thema’s als duurzame ontwikkeling en globalisering. Zowel de 25ste als de 50ste jaars reünisten doen jaarlijks een reüniegift voor een goed doel verbonden aan Wageningen University.