Fonds de Vos-Thijssen voor Vector Borne Diseases - informatie voor aanvragers

Het Fonds de Vos-Thijssen voor Vector Borne Diseases steunt onderzoek in het domein van vectorziekten aan Wageningen University & Research (WUR).

Activiteiten

Het Fonds De Vos-Thijssen richt zich op financiële ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek en onderwijs naar de (biologische) bestrijding van humane en dierlijke ziekten die door vectoren (diverse zoogdieren en insecten als muggen, de tsetse vlieg, knutten of teken) worden overgedragen.

Wie kan aanvragen?

Alleen onderzoekers werkzaam bij Wageningen University & Research kunnen een aanvraag indienen.

Aanvragen

Aanvragen voor 2024 is gesloten.

Het fonds heeft een specifiek belang bij onderzoek naar teken, maar ook voorstellen voor onderzoek naar andere relevante vectorgerelateerde onderwerpen kunnen worden ingediend. Het aangevraagde budget moet liggen tussen de €5.000 en €10.000.

Budget kan aangevraagd worden voor: extra onderzoekskosten, bijvoorbeeld aanvullend op een lopend PhD-project, en bedoeld is om duidelijke aanvullende resultaten op te leveren, zoals extra laboratoriummetingen, extra veldonderzoek of een onderwijsnonderdeel. Met het extra budget moet het lopende onderzoek naar een hoger niveau worden getild en concrete resultaten opleveren.

Het fonds draagt alleen bij aan kosten die niet direct op een andere manier kunnen worden gefinancierd.