Lucie Timmermans Fonds, informatie voor aanvragers

Het Lucie Timmermans Fonds ondersteunt jonge vrouwelijke onderzoekers aan Wageningen University op het gebied van de experimentele zoölogie, de dierlijke celbiologie, de entomologie en de dierfysiologie met als doel om hen in hun wetenschappelijke loopbaan te ondersteunen.

Het fonds biedt ondersteuning voor

• activiteiten die de kans vergroten dat een onderzoeksvoorstel gehonoreerd wordt door een andere financier.
  • een studiereis naar een buitenlandse universiteit of onderzoeksinstituut voor promovendi en postdocs jonger dan 35 jaar

Meer informatie en aanvraagprocedures

Steun voor onderzoeksvoorstellen

Het Lucie Timmermans Fonds biedt ondersteuning aan voor activiteiten die de kans vergroten dat een onderzoeksvoorstel gehonoreerd wordt door een andere financier. Het fonds steunt de gekozen projecten met een maximum bedrag van € 5.000,-.

Projectvoorstellen kunnen door het jaar heen worden ingediend bij het Universiteitsfonds Wageningen (ufw@wur.nl). Lees voordat je een aanvraag indient eerst de richtlijnen.

Studiereis naar een buitenlandse universiteit of onderzoeksinstituut

Het Lucie Timmermans Fonds biedt financiële ondersteuning aan vrouwelijke PhD’s en postdocs op het gebied van de dierbiologie (jonger dan 35 jaar) met één stipendium van max. € 2500,- per jaar voor een studiereis naar een buitenlandse universiteit of onderzoeksinstituut. Zo geeft het fonds hen de kans om hun netwerk uit te breiden, hun inhoudelijke kennis te vergroten en hen daarmee te helpen om zich verder te ontwikkelen in hun wetenschappelijke loopbaan en door te stromen naar hogere posities.

Vul het onderstaande formulier in om jouw aanvraag in te dienen voor financiële steun voor een studiereis.

Uw gegevens

Gegevens aanvrager