Privacy en cookie verklaring
Voor onze Privacy en Cookie verklaring verwijzen wij u graag door naar de Privacy en Cookie verklaring van Wageningen University & Research (WUR) binnen deze website.
Gedragscode
Het Universiteitsfonds Wageningen volgt de gedragscode van WUR. De gedragscode van WUR wordt vorm gegeven door een WUR-breed kader aan huis- en gedragsregels met betrekking tot integriteit, privacy en omgangsvormen, en is van toepassing op alle medewerkers en studenten van de WUR. Hierin staat hoe we met elkaar en met de buitenwereld omgaan. WUR kent verder regelingen die voorzien in klachtenprocedures bij misstanden zoals de Klokkenluidersregeling en de Regeling Ongewenste Omgangsvormen en hulp en begeleiding bij de aanpak van ongewenst gedrag. Daarnaast heeft WUR een anti-corruptie code opgesteld voor personeel dat betrokken is bij internationale projecten. Het kader van verschillende codes en regels is te raadplegen op de WUR-pagina Integriteit en Privacy.
Ook heeft de WUR samen met alle andere Nederlandse universiteiten, verenigd in de Universiteiten van Nederland, een statement over sociale veiligheid opgesteld, dat in april 2019 is gepubliceerd.
De UFW-medewerkers hebben een dienstverband bij WUR. Zij hebben conform overige WUR-medewerkers in hun aanstellingsbrief getekend voor onder andere de Integriteitscode van WUR en toestemming gegeven voor vermelding van hun nevenwerkzaamheden.
Klachtenregeling
De klachtenprocedure is van toepassing op alumni, donateurs, potentiële donateurs en aanvragers van beurzen en subsidies. Klachten worden vertrouwelijk behandeld.
Het Universiteitsfonds Wageningen (UFW) hecht veel belang aan correcte afhandeling van klachten: het onderhouden van een goede relatie met alumni, donateurs en andere belanghebbenden is immers essentieel voor het fonds. Samenwerken met onze alumni en filantropische partners is de kern van het werk van UFW. Klachten zijn een waardevolle bron van informatie over het functioneren van het UFW, op basis waarvan we onze werkwijze en/of processen kunnen verbeteren. Ook opmerkingen, nuttige tips over hoe we ons werk beter kunnen doen of wensen worden genoteerd. Zo krijgen we meer inzicht in wat belangrijk is voor onze alumni en donateurs en waar we als organisatie aan kunnen werken om klachten te voorkomen.
Wat is een klacht?
Het is een door UFW ontvangen uiting van ontevredenheid over UFW in het algemeen of een UFW-dienst, -product of -medewerker.
Indienen van een klacht
Klachten kunnen op de volgende manieren worden ingediend bij het UFW:
* in persoon * telefonisch: 0317-484054 * per e-mail: ufw@wur.nl * via het contactformulier * per post: Postbus 9101, 6700 HB Wageningen
Beantwoorden van een klacht
Klachten die in persoon of telefonisch worden ingediend, zullen zo veel mogelijk direct worden beantwoord. Indien er voorafgaand aan het antwoord een onderzoek moet plaatsvinden, wordt tijdens het gesprek afgesproken wanneer de klacht wordt afgehandeld.
Schriftelijke klachten, ontvangen via het contactformulier, e-mail of post, worden zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen vijf werkdagen - telefonisch of schriftelijk – afgehandeld. Indien afhandeling meer tijd kost, wordt er eerst een bevestiging van ontvangst uitgestuurd naar degene die de klacht bij UFW gemeld heeft. Tevens wordt een tijdsindicatie gegeven wanneer de klacht afgehandeld zal zijn.
UFW is actief op social media en houdt reacties op deze kanalen in de gaten. We reageren hier zo snel mogelijk op. Mocht er meer informatie nodig zijn, dan wordt dit aangegeven en wordt daarop teruggekomen.
Rapportage
Van de ontvangen klachten wordt een rapportage gemaakt, zodat zichtbaar is over welke onderwerpen klachten zijn ontvangen. Deze rapportage wordt tenminste eenmaal per jaar voorgelegd aan het bestuur. Op basis hiervan kan het bestuur het beleid aanpassen om klachten over hetzelfde onderwerp in de toekomst te voorkomen. In het bestuursverslag, dat samen met de jaarrekening jaarlijks wordt gepubliceerd, wordt vermeld hoeveel klachten er zijn binnengekomen, de aard van de klachten en hoe deze zijn afgehandeld.