QS Ranking: milieu- en dierwetenschappen grootste stijgers

4 maart 2021

De studies over milieu- en dierwetenschappen van Wageningen University & Research (WUR) zijn gestegen op de nieuwste ranglijst van QS World University Rankings by Subject 2021. WUR behoudt de eerste plek als het gaat om de categorie ‘landbouw en bosbouw’.

Zoals elke jaar komt het gezaghebbende QS met twee ranglijsten uit. Een algemene ranking die later in het jaar uitkomt, en deze, waar toekomstige studenten en hun ouders zien welke studies het beste scoren. Voor deze ranking zijn 1453 universiteiten geëvalueerd, verdeeld over 51 verschillende categorieën ('Subjects').

Wageningen University & Research staat dus net als voorgaande jaren op de eerste plek voor ‘landbouw en bosbouw’, en is gestegen binnen ‘milieuwetenschappen’ (van de 8e naar de 5e plek) en ‘dierwetenschappen’ (van de 19e naar de 17e plek). Binnen de categorie ‘biowetenschappen en gezondheid’ staan we op de 59e plek.

Dit jaar zijn voor het eerst geologie en geofysica meegenomen in de ranking, en daar komen we binnen op respectievelijk de 49e plek (derde binnen Nederland) en de 39e plek (tweede binnen Nederland).