Alumnus Wageningen University wint publieksprijs op Dag van de Ingenieur

23 maart 2015

Gijs van den Boomen, alumnus van Wageningen University en vakinhoudelijk directeur KuiperCompagnons, heeft op 18 maart de publieksprijs gewonnen op de Dag van de Ingenieur. Hij ontving een certificaat uit handen van Martin van Pernis, president van het Koninklijke Instituut Van Ingenieurs (KIVI).

Op de Dag van de Ingenieur waren ook Prinses Beatrix en Prinses Mabel aanwezig, omdat de jaarlijkse ingenieursprijs dit jaar voor het eerst de naam Prins Friso Ingenieursprijs droeg. Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) heeft deze prijs ingesteld voor ingenieurs die zich onderscheiden in innoverend vermogen, ondernemerschap, persoonlijkheid en maatschappelijke impact. Met deze prijs wil KIVI de meerwaarde van ingenieurs voor de maatschappij zichtbaar maken en hen hiermee een podium bieden. Ook wil het KIVI aan jongeren laten zien dat een ingenieursstudie een gevarieerd en aantrekkelijk carrièreperspectief biedt.

De jury heeft de Prins Friso Ingenieursprijs toegekend aan Allard van Hoeken, MBA, Head of New Energy Bluewater Energy Services. Gijs van den Boomen werd door het publiek, dat op de finalisten kon stemmen, als winnaar aangewezen.

Over Gijs van den Boomen

Gijs van den Boomen (1964) studeerde af als landschapsarchitectuur aan Wageningen University in 1988. Na zijn studie werkte hij bij verschillende stedenbouwkundige planning- en ontwerpbureaus in Nederland, Schotland en de Verenigde Staten. Van den Boomen is bedenker en ontwerper van unieke concepten in China, Indonesië, Australië, Polen, Taiwan en Nederland, die op internationaal en strategisch niveau een enorme maatschappelijke impact hebben vanwege hun innovatieve en multidisciplinaire karakter. Een voorbeeld is het concept The Great Garuda to save Jakarta en Sea Spring Cities, een manier om onderzeese zoetwaterbronnen op duurzame en economische wijze toegankelijk te maken.

Gijs van den Boomen samen met prinses Beatrix