De belangrijkste mailadressen voor coronavragen

2 april 2020

De huidige situatie zorgt voor veel studenten en medewerkers voor vragen. Vragen over de studieplanning, over een verblijf in het buitenland of juist de terugkeer naar huis. Misschien heb je een vraag over thuiswerken of wil je iets weten over ouderverlof tijdens de coronacrisis.

We hebben alle relevante mailadressen voor je op een rijtje gezet, om je te helpen je vraag zo snel mogelijk bij de juiste persoon neer te leggen. De lijst wordt gaandeweg uitgebreid.

Kijk voor de laatste updates over wat de coronamaatregelen betekenen voor Wageningen University & Research op deze pagina. Antwoorden op de meestgestelde vragen staan op deze FAQ pagina. Op intranet staat dagelijks een korte samenvatting van de laatste update met voor WUR-medewerkers relevante zaken.

Docenten

Voor hulp bij het opzetten van online onderwijs:

Promovendi

Voor meer informatie over promotieonderzoek en verdediging:

Studenten

Voor hulp bij het volgen van online onderwijs en online examinering:

Voor vragen over financiele consequenties van studievertragingen en financiële hulp tijdens de coronacrisis:

Bij zorgen en vragen over je studieplanning:

Bij vragen van studenten over reizen, verblijven, terugkeren en visa. Deze medewerkers houden contact met studenten die zo snel mogelijk naar huis willen (Nederlanders in het buitenland en ook internationals in Nederland) om ze praktisch en emotioneel te ondersteunen:

(Thuis)werken

Vragen over thuiswerken, inlogproblemen e.d. naar IT support:

Vragen over Spreekuren Zorg van de Zaak, Bedrijfsmaatschappelijk Werk en stoelmassages tijdens Coronavirus, contact met Corporate HR:

Bedrijfsmaatschappelijk werk: Merk je dat het met een collega (in binnen-én buitenland) minder lijkt te gaan, in een isolement lijkt te raken, ziek wordt of anderszins kwetsbaar is, de bedrijfsarts en/of bedrijfsmaatschappelijk werk staan klaar om hulp te verlenen als ze een signaal ontvangen:

Vragen over (buitengewoon) verlof, ouderverlof tijdens de coronacrisis, ziekmeldingen of andere personeelsvragen:

Medewerkers die een vlucht/reis via het reisbureau ATPI van WUR hebben geboekt kunnen hulp krijgen bij annuleringen en/of omboeken van de reis:

Overig

Voor alle coronagerelateerde vragen waarvan je niet weet bij wie je terecht kunt. Maar ook als je zaken opmerkt waar duidelijker over gecommuniceerd moet worden. Als je een vraag hebt waar nog geen antwoord op is gegeven in de FAQs, of als je een nieuw initiatief hebt waar je meer mensen over wilt informeren. Deze collega’s sturen je vraag, tip, initiatief door of proberen je vraag zo goed mogelijk te beantwoorden.

Voor foto’s en filmpjes van hoe jij aan het thuiswerken bent tijdens deze corona-situatie: