Grote opkomst bij aftrap honderdste verjaardag WUR

9 maart 2018

Uit volle borst telden studenten en medewerkers gisteravond af naar de honderdste verjaardag van WUR. De avond bouwde op naar een spectaculaire opening en werd met complimenten ontvangen door de naar schatting 4,000 aanwezige studenten en medewerkers.

Het Nederlands Studenten Orkest (NSO) trapte de avond af. Het orkest, bestaande uit de meest muzikale studenten uit heel Nederland, speelde vol overtuiging voor een volle Forumhal. Studenten die tot laat waren blijven werken genoten mee van over het balkon. Hoogtepunt van het concert was Petroesjka van Igor Stravinsky, waarna de muzikanten feesthoedjes en slingers tevoorschijn haalden en het publiek trakteerden op een toetje Lang zal ze leven. Een daverend applaus volgde, waarmee het eerst onderdeel van de avond overliep in het volgende.

De stoet bezoekers werd bij The Wisdom & Wonder Pavilion verrast door een zoete walm van glühwein en warme chocolademelk. De geroosterde marshmellows smaakten maar al te goed en de gratis drank versterkte de verbazing en vreugde bij het feestgedruis. In groepen warmden studenten en medewerkers zich om vuurkorven. DJ Robert Feelgood kreeg de menigte aan het dansen en het was dringen om de Pavilion in te komen waar bigband Sound of Science erop los swingde.

Lasershow

Even voor middernacht nam Rector Magnificus Arthur Mol het woord. In passend tenue, de jubileumsweater, stapte hij op het DJ blok en sprak vol lof over WUR. Met alle aanwezigen telde hij af naar twaalf uur voor het laatste onderdeel van de avond; een lasershow. Smartphones gingen massaal de lucht in om het spektakel te filmen en het applaus van enthousiaste studenten en medewerkers was onuitputtelijk. Laserstralen scheerden over het publiek en lieten op een groot doek thema’s LIFE, FOOD en EARTH zien in woord en beeld.

Na de lasershow werden de laatste drankjes ingeschonken en bleef het Wisdom & Wonder Pavilion achter met sporen van een geslaagd openingsfeest van 100 years WUR.

Sfeerimpressie van de opening jubileumjaar