Inge Wallage benoemd tot directeur Corporate Communications & Marketing van Wageningen University & Research

24 september 2020

De raad van bestuur heeft Inge Wallage per 1 november 2020 benoemd tot directeur Corporate Communications & Marketing van Wageningen University & Research (WUR). Zij volgt Sander Fransen op die deze functie op ad interim basis vervult sinds het vertrek van Marc Lamers naar het Nederlandse Rode Kruis. Wallage werkt sinds oktober 2017 vanuit een eigen bureau aan strategieën voor verandering binnen bedrijven en organisaties. Daarnaast was zij tot 1 september 2020 directeur van de European Association of Communication Directors (EACD).

Inge Wallage

Inge Wallage heeft een achtergrond zowel in het bedrijfsleven als bij NGO’s. Zij heeft ruim 26 jaar ervaring in verschillende omgevingen met een zeer complex stakeholderveld. Ze werkte bij de International Water Association, Greenpeace International, StatoilHydro, Royal P&O Nedlloyd en Burson-Marsteller. Ze richtte zich de laatste jaren op vernieuwende vormen van systemisch stakeholder engagement, die ze als aanvullend op de kracht van communicatie ziet. Met Wallage haalt WUR ervaring binnen op het gebied van (internationale) organisatiecommunicatie en positionering van de communicatiediscipline.

“Werken voor WUR is voor mij een prachtige volgende uitdaging. De samenleving staat voor belangrijke uitdagingen en de WUR speelt daarbij een cruciale rol”, zegt Wallage. “Ik verheug me om daaraan bij te dragen, samen met de vele collega’s”.

Louise O. Fresco, voorzitter van de raad van bestuur, is verheugd met de komst van Wallage: “Met de benoeming van een zeer ervaren directeur als Inge Wallage verwacht ik dat wij nog beter onze kennis kunnen uitdragen en de dialoog met de samenleving kunnen versterken in ons domein van gezonde voeding en leefomgeving. Het is geen toeval dat ons strategisch plan Finding answers together heet. Onze inzet op betekenisvol communiceren rond maatschappelijke veranderingen op ons vakgebied is een duidelijke prioriteit.”

Louise O. Fresco