Junior Science Lab voor leerlingen basisschool

15 juni 2021

WUR-studenten hebben de afgelopen periode wetenschapsles gegeven aan leerlingen van de basisschool. In dit ‘Junior Science Lab’, dat georganiseerd wordt in samenwerking met Wetenschapsknooppunt Wageningen, maakten de kinderen van groep 6 tot 8 kennis met diverse technische onderwerpen als DNA, bacteriën en synthetische biologie.

Tijdens een van de ‘Science Labs’  konden de jonge wetenschappers hun eigen DNA bekijken en kijken of water uit de Rijn drinkbaar is. De kinderen gaan als echte onderzoekers te werk in de praktijkruimtes van de Universiteit.

Student Sophie van der Vlught vertelt in de lokale krant Ede Stad dat ze onder de indruk was van de leergierigheid van de kids. Alle junior Science labs 2021 zijn te vinden op de webpagina van het wetenschapsknooppunt.

studententeam van de Wageningen Universiteit geeft les op basisschool.jpg

Foto's: Sophie van der Vlught